Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Possess sufficient technical knowledge to identify and evaluate the existing occupational risks in a company and propose the measures needed to control and reduce the risks detected, taking into account the legislation and regulations in force in each of the related subjects. |
| A2 |
Identify training needs, develop training plans and plan, design and deliver the necessary training actions for the prevention of occupational hazards by workers, the management of prevention in the company and emergency response.
|
| A3 |
Develop the planning of preventive action in the company and implement and maintain systems to manage and promote prevention in the company.
|
| A4 |
Promote behaviours, habits, consumption, healthy lifestyles and the active participation of workers as protagonists in their health, as well as a preventive culture in the company and the creation of healthy environments.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1 |
Become sufficiently independent to work on research projects and scientific or technological collaborations within their thematic area. |
| CT2 |
Forming opinions on the basis of the efficient management and use of information. |
| CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
|
| CT4 |
Work in multidisciplinary teams and in complex contexts.
|
| CT5 |
Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
|
| CT6 |
Develop abilities to manage their professional career.
|
| CT7 |
Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneix les metodologies i procediments per a realitzar l'avaluació dels factors psicosocials en el treball.
| | A2 |
Coneix els efectes de l'estrès, burnout, violència ocupacional i altres problemes d'índole psicosocial en el treball.
| | A3 |
Coneix els sistemes d'organitzar de forma saludable psicosocialment el treball a les empreses e institucions.
| | A4 |
Implementa un procés de informació i comunicació efectives a l'empresa sobre la prevenció de los riscos psicosocials.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe)
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
| | CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Metodologia d'avaluació dels factors de risc psicosocial en el treball. |
|
2. Models i mètodes d'anàlisi preventiu de la càrrega mental. |
|
3. Procediments per a l'avaluació dels factors psicosocials. |
|
4. Mètode PSCAT 21 |
|
5. Mètode FPSICO |
|
6. Altres mètodes aplicables per a l'avaluació dels riscos psicosocials. |
|
7. Elaboració d'informes per a empreses i institucions. |
|
8. Identificació de les conseqüències dels factors psicosocials nocius per a les organitzacions. |
|
9. Consideracions ètiques i de discriminació per raons de gènere.
|
|
10. Protocols antiassetjament laboral i sexual en el lloc de treball. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
3 |
4 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
3 |
8 |
11 |
Assignments |
|
2 |
46 |
48 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Multiple-choice objective tests |
A1 | A2 | A3 | A4 | CT1 | CT2 | CT3 | CT4 | CT5 | CT6 | CT7 | |
1 |
10 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es presentaran els models psicosocials que es fan servir a PRL |
Problem solving, exercises in the classroom |
El professor presentara un seguit d'eines d'avaluació i resultats en determinats contextos.
L'estudiant introduirà informació que recollira i en farà la diagnosi técnica. |
Assignments |
Realitzar un informe d'avaluació de riscos psicosocials amb una de les metodologies estudiades |
Personal attention |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Description |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Realitzar els exercicis presencialment i per e-correu |
30% |
Assignments |
|
Treball d'aplicació d'un sistema d'avaluació de FPS i redacció de l'informe |
40% |
Multiple-choice objective tests |
A1 | A2 | A3 | A4 | CT1 | CT2 | CT3 | CT4 | CT5 | CT6 | CT7 |
|
Exercici teórico-pràctic tipus test que l'estudiant realitzara de manera individual a l'aula |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els estudiants hauran de realitzar els qüestionaris auto-corregibles i els exercicis proposats pel professor per a aquesta matèria Aquests hauran de ser resolts al llarg del període establert, essent obligatòria la seva realització i havent-se de obtenir més d'un 70% de la nota dels mateixos per poder presentar-se a la prova presencial. Avaluació de la matèria. Les notes obtingudes en els tests d'autoavaluació que es realitzaran al llarg de la matèria, resolts a través del campus virtual representaran un 20% de la nota final de la matèria, corresponent el 80% restant a l'examen presencial d'aquesta matèria. Tal com recull la normativa d'avaluació de la URV, aprovada per la Comissió de Docència el 27 de juliol de 2005, els alumnes que no aconsegueixin la superació d'aquesta matèria per l'avaluació contínua descrita, tindran una segona convocatòria sent aquesta una prova que determinarà totalment la qualificació final, coherent amb el concepte d'avaluació continuada. "Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
Basic |
, , ,
TOUS, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida laboral y la calidad del servicio en el sector hotelero., 2009, Septem Ediciones
|
|
Complementary |
TOUS, J., Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., 2011, Publicacions URV – Col.lecció Recerca
|
|
|
Other comments |
"Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|