DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20605112
Ensenyament
Prevenció de Riscos Laborals (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits
Departament Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
GARCIA CAMPS, GEMMA
Adreça electrònica magdalena.constanti@urv.cat
jordi.tous@urv.cat
lucia.artalejo@urv.cat
lluis.balsells@urv.cat
manuel.figueiredo@urv.cat
gemma.garcia@urv.cat
beatriz.sora@urv.cat
miguelangel.gomez@urv.cat
Professors/es
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
TOUS PALLARÉS, JORDI
ARTALEJO FRIGOLA, LUCIA
BALSELLS VIRGILI, LLUÍS
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
GARCIA CAMPS, GEMMA
SORA MIANA, BEATRIZ
GÓMEZ PARDO, MIGUEL ÁNGEL
Web http://https://repositori.urv.cat/estatic/TFM0011/ca_EnsPrj_Prevencio_de_Riscos_Laborals.html
Descripció general i informació rellevant <div><br /></div><div><b><u>DESCRIPCIÓ GENERAL:</u></b></div><div><br /></div><div>El treball Final de Màster haurà de seguir l'indicat a la <b>guia de l'estudiant per elaborar el TFM</b> que es trobarà a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV.&nbsp;</div><div><br /></div><div>Per obtenir el títol de tècnic/a superior en Prevenció de riscos laborals és requisit imprescindible presentar, defensar i superar davant el tribunal la memòria del Treball de Fi de Màster.&nbsp;</div><div><br /></div><div>Es podrà realitzar un Treball de Fi de Màster professionalitzador o de recerca. El contingut, format i extensió de cadascú estarà definit a la <b>guia de l'estudiant&nbsp;</b><strong>per elaborar el TFM&nbsp;</strong>que es trobarà a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV. </div><div><br /></div><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
 A3 Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Realitza, presenta i defen, un exercici original, davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals de naturalesa professional en el que es sintetitzin i integrin les competències adquirides al màster.
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen el màster e integra els coneixements i habilitats adquirides.
 A3 Coneix la legislació que aplica al projecte i sap on buscar-la.
Interpreta normes, procedimients, protocols, estàndars, manuals i els aplica en casos pràctics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe)
Presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

A partir d'un document estandaritzat es formalitzarà la proposta del Treball de Fi de Màster. Aquest document es troba a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV i a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM. Els treballs podran ser professionalitzadors o de recerca i davant la proposta de l'estudiant, preval la proposta del coordinador/a i del tutor/a.

A l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV s'informarà del calendari per definir el tema del treball i assignar tutors/es. 

En base a la temàtica del treball, el coordinador/a del Treball de Fi de Màster assignarà el tutor/s als estudiants, aquesta assignació serà en funció del tipus de treball (professionalitzador o de recerca) i de l'àmbit de coneixement.

Si un cop superades les dates màximes indicades no ha estat possible acordar amb l'estudiant un tema, el coordinador/a assignarà un tutor/a a aquest estudiant i serà entre ells dos com s'acordarà el tema en concret. Posteriorment s'informarà el coordinador/a del tema acordat en el termini que s'indiqui.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
1.5 0 1.5
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 4 8
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 111 111
Selecció/assignació del treball de fi de màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 10 14
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0.5 90 90.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a pendre contacte amb els alumnes, recollir informació i preparació de grups de treball i presentació del TFM. Concretament:

Orientacions per escollir i desenvolupar el tema.
Plantejament de l'avaluació
Procés d'assignacio dels tutor i coordinació i seguiment amb aquest.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Reunions periòdiques de planificació, seguiment i control de l'evolució del TFM.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster.
Selecció/assignació del treball de fi de màster Presentació de la proposta de treball, segons indicacions i limitacions del temes a tractar.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

L'estudiant es podrà dirigir al tutor/a i coordinador/a de l'assignatura preferentment via correu electrònic, també es podran realitzar reunions, les quals podran ser virtuals. 

S'estableixen dues tutories mínimes amb el tutor/a del Treball de Fi de Màster amb l'objectiu de supervisar i orientar l'elaboració. Aquestes tutories podran ser virtuals. Si s'escau, a criteri del tutor/a es podran augmentar el nombre de tutories. 

A l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV es publicarà el calendari per depositar el Treball de Fi de Màster.

Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Elaboració de la memòria del TFM 60%
Selecció/assignació del treball de fi de màster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
És requisit presentar la proposta de TFM en les dates estipulades Requisit
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Presentació oral davant de tribunal 40%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El Treball de Fi de Màster serà defensat públicament davant una comissió avaluadora (tribunal) que el qualificarà. El Treball final de Màster seguirà l'establert a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM la qual es trobarà a l'aula virtual Moodle.

Es qualificarà tant el Treball Final de Màster com la seva defensa. El pes específic del treball i la defensa pròpiament dita estarà definit a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM que es trobarà a l'aula virtual Moodle.

El tutor o tutora del TFM és qui aprovarà o rebutjarà el TFM una vegada lliurat i abans de la seva defensa.

El coordinador/a, en funció de la temàtica de cada Treball Final de Màster, definirà la composició del tribunal el qual estarà format pel tutor/a del treball, que serà el secretari del tribunal, un president i un vocal.

El calendari per depositar el Treball Final de Màster i realitzar la defensa seran publicades a l'aula virtual Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent