Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
|
| A3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
|
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
|
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Realitza, presenta i defen, un exercici original, davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals de naturalesa professional en el que es sintetitzin i integrin les competències adquirides al màster.
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen el màster e integra els coneixements i habilitats adquirides.
| | A3 |
Coneix la legislació que aplica al projecte i sap on buscar-la.
Interpreta normes, procedimients, protocols, estàndars, manuals i els aplica en casos pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe)
Presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
| | CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
A partir d'un document estandaritzat es formalitzarà la proposta del Treball de Fi de Màster. Aquest document es troba a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV i a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM. Els treballs podran ser professionalitzadors o de recerca i davant la proposta de l'estudiant, preval la proposta del coordinador/a i del tutor/a. A l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV s'informarà del calendari per definir el tema del treball i assignar tutors/es. En base a la temàtica del treball, el coordinador/a del Treball de Fi de Màster assignarà el tutor/s als estudiants, aquesta assignació serà en funció del tipus de treball (professionalitzador o de recerca) i de l'àmbit de coneixement. Si un cop superades les dates màximes indicades no ha estat possible acordar amb l'estudiant un tema, el coordinador/a assignarà un tutor/a a aquest estudiant i serà entre ells dos com s'acordarà el tema en concret. Posteriorment s'informarà el coordinador/a del tema acordat en el termini que s'indiqui. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
4 |
4 |
8 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
111 |
111 |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
|
4 |
10 |
14 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
0.5 |
90 |
90.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a pendre contacte amb els alumnes, recollir informació i preparació de grups de treball i presentació del TFM. Concretament:
Orientacions per escollir i desenvolupar el tema.
Plantejament de l'avaluació
Procés d'assignacio dels tutor i coordinació i seguiment amb aquest. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Reunions periòdiques de planificació, seguiment i control de l'evolució del TFM. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
Presentació de la proposta de treball, segons indicacions i limitacions del temes a tractar. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
L'estudiant es podrà dirigir al tutor/a i coordinador/a de l'assignatura preferentment via correu electrònic, també es podran realitzar reunions, les quals podran ser virtuals. S'estableixen dues tutories mínimes amb el tutor/a del Treball de Fi de Màster amb l'objectiu de supervisar i orientar l'elaboració. Aquestes tutories podran ser virtuals. Si s'escau, a criteri del tutor/a es podran augmentar el nombre de tutories. A l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV es publicarà el calendari per depositar el Treball de Fi de Màster. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Elaboració de la memòria del TFM |
60% |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
|
És requisit presentar la proposta de TFM en les dates estipulades |
Requisit |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Presentació oral davant de tribunal |
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El Treball de Fi de Màster serà defensat públicament davant una comissió avaluadora (tribunal) que el qualificarà. El Treball final de Màster seguirà l'establert a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM la qual es trobarà a l'aula virtual Moodle. Es qualificarà tant el Treball Final de Màster com la seva defensa. El pes específic del treball i la defensa pròpiament dita estarà definit a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM que es trobarà a l'aula virtual Moodle. El tutor o tutora del TFM és qui aprovarà o rebutjarà el TFM una vegada lliurat i abans de la seva defensa. El coordinador/a, en funció de la temàtica de cada Treball Final de Màster, definirà la composició del tribunal el qual estarà format pel tutor/a del treball, que serà el secretari del tribunal, un president i un vocal. El calendari per depositar el Treball Final de Màster i realitzar la defensa seran publicades a l'aula virtual Moodle. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|