IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) MASTER'S THESIS Code 20605112
Study programme
Occupational Risk Prevention(2009)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
9 Final master project First AN
Language
Català
Prerequisites
Department Basic Medical Sciences
Chemical Engineering
Psychology
Coordinator
GARCIA CAMPS, GEMMA
E-mail magdalena.constanti@urv.cat
jordi.tous@urv.cat
lucia.artalejo@urv.cat
lluis.balsells@urv.cat
manuel.figueiredo@urv.cat
gemma.garcia@urv.cat
beatriz.sora@urv.cat
miguelangel.gomez@urv.cat
Lecturers
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
TOUS PALLARÉS, JORDI
ARTALEJO FRIGOLA, LUCIA
BALSELLS VIRGILI, LLUÍS
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
GARCIA CAMPS, GEMMA
SORA MIANA, BEATRIZ
GÓMEZ PARDO, MIGUEL ÁNGEL
Web http://https://repositori.urv.cat/estatic/TFM0011/ca_EnsPrj_Prevencio_de_Riscos_Laborals.html
General description and relevant information <div><br /></div><div><b><u>DESCRIPCIÓ GENERAL:</u></b></div><div><br /></div><div>El treball Final de Màster haurà de seguir l'indicat a la <b>guia de l'estudiant per elaborar el TFM</b> que es trobarà a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV.&nbsp;</div><div><br /></div><div>Per obtenir el títol de tècnic/a superior en Prevenció de riscos laborals és requisit imprescindible presentar, defensar i superar davant el tribunal la memòria del Treball de Fi de Màster.&nbsp;</div><div><br /></div><div>Es podrà realitzar un Treball de Fi de Màster professionalitzador o de recerca. El contingut, format i extensió de cadascú estarà definit a la <b>guia de l'estudiant&nbsp;</b><strong>per elaborar el TFM&nbsp;</strong>que es trobarà a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV. </div><div><br /></div><div><br /></div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Possess sufficient technical knowledge to identify and evaluate the existing occupational risks in a company and propose the measures needed to control and reduce the risks detected, taking into account the legislation and regulations in force in each of the related subjects.
 A3 Develop the planning of preventive action in the company and implement and maintain systems to manage and promote prevention in the company.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Become sufficiently independent to work on research projects and scientific or technological collaborations within their thematic area.
 CT2 Forming opinions on the basis of the efficient management and use of information.
 CT3 Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
 CT4 Work in multidisciplinary teams and in complex contexts.
 CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
 CT6 Develop abilities to manage their professional career.
 CT7 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Realitza, presenta i defen, un exercici original, davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals de naturalesa professional en el que es sintetitzin i integrin les competències adquirides al màster.
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen el màster e integra els coneixements i habilitats adquirides.
 A3 Coneix la legislació que aplica al projecte i sap on buscar-la.
Interpreta normes, procedimients, protocols, estàndars, manuals i els aplica en casos pràctics.
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe)
Presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures

A partir d'un document estandaritzat es formalitzarà la proposta del Treball de Fi de Màster. Aquest document es troba a l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV i a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM. Els treballs podran ser professionalitzadors o de recerca i davant la proposta de l'estudiant, preval la proposta del coordinador/a i del tutor/a.

A l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV s'informarà del calendari per definir el tema del treball i assignar tutors/es. 

El coordinador/a del Treball de Fi de Màster assignarà el tutor/s als estudiants, aquesta assignació serà en funció del tipus de treball (professionalitzador o de recerca).


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
1.5 0 1.5
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 4 8
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 111 111
Selecting/assigning the master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
4 10 14
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0.5 90 90.5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a pendre contacte amb els alumnes, recollir informació i preparació de grups de treball i presentació del TFM. Concretament:

Orientacions per escollir i desenvolupar el tema.
Plantejament de l'avaluació
Procés d'assignacio dels tutor i coordinació i seguiment amb aquest.
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis Reunions periòdiques de planificació, seguiment i control de l'evolució del TFM.
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster.
Selecting/assigning the master’s degree thesis Presentació de la proposta de treball, segons indicacions i limitacions del temes a tractar.
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster.

Coordination and monitoring mechanisms
Description

L'estudiant es podrà dirigir al tutor/a i coordinador/a de l'assignatura preferentment via correu electrònic, també es podran realitzar reunions, les quals podran ser virtuals. 

S'estableixen dues tutories mínimes amb el tutor/a del Treball de Fi de Màster amb l'objectiu de supervisar i orientar l'elaboració. Aquestes tutories podran ser virtuals. Si s'escau, a criteri del tutor/a es podran augmentar el nombre de tutories. 

A l'aula de l'assignatura del Campus Virtual URV es publicarà el calendari per depositar el Treball de Fi de Màster.

Evaluation criteria and procedures
Methodologies Competences Description Weight        
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Elaboració de la memòria del TFM 60%
Selecting/assigning the master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
És requisit presentar la proposta de TFM en les dates estipulades Requisit
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Presentació oral davant de tribunal 40%
Others
 
Other comments and second exam session

El Treball de Fi de Màster serà defensat públicament davant una comissió avaluadora (tribunal) que el qualificarà. El Treball final de Màster seguirà l'establert a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM la qual es trobarà a l'aula virtual Moodle.

Es qualificarà tant el Treball Final de Màster com la seva defensa. El pes específic del treball i la defensa pròpiament dita estarà definit a la guia de l'estudiant per elaborar el TFM que es trobarà a l'aula virtual Moodle.

El coordinador/a definirà la composició del tribunal el qual estarà format pel tutor/a del treball, que serà el secretari del tribunal, un president i un vocal.

El calendari per depositar el Treball Final de Màster i realitzar la defensa seran publicades a l'aula virtual Moodle.


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.