DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 20605401
Ensenyament
Prevenció de Riscos Laborals (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Pràctiques Externes obligatòria Primer AN conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
Adreça electrònica manuel.figueiredo@urv.cat
Professors/es
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
  AP2 Identificar necessitats de formació, desenvolupar plans formatius i planificar, dissenyar i impartir les accions formatives necessàries per a la prevenció dels riscos laborals per part dels treballadors, la gestió de la prevenció a l'empresa i l'actuació davant d'una emergència.
  AP3 Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa
  AP4 Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 Aprendre a aprendre.
  BP2 Resoldre problemes complexos relacionats amb la prevenció del Risc en contextos d'innovació i multidisciplinaris.
  BP3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp de la prevenció
  BP4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BP5 Intercanviar i integrar informacions amb equips multidisciplinari i exercir una prevenció de riscos laborals d'acord amb criteris ètics.
  BP6 Comunicar-se adequadament amb els treballadors i amb els seus representants i relacionar-se amb altres tècnics i altres agents tècnics i de gestió de l'empresa amb competències en condicions de seguretat i salut en el treball
  BP7 Gestionar projectes tècnics i de recerca o innovació en l'àmbit de la prevenció de riscos en el treball
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador
  CP1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l'anglès.
  CP2 Gestionar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CP3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CP4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en llengua pròpia i les oficials de la URV.
  CP5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CP6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplica els coneixements apresos al llarg del curs en contextos concrets. Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears. Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional. Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. AP1
AP2
AP3
AP4
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6

Procediments de selecció
Procediments
El procediment per a l'assignació de les pràctiques externes s'indica a la Guia d'estudiant de PE, que es troba a la web del PE del Centre (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 0.25 0 0.25
 
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 0.25 0 0.25
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 3.5 0 3.5
Relació amb el tutor de pràctiques intern 0.5 0 0.5
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0.5 0 0.5
Memòria 0 10 10
 
Estada de pràctiques 210 0 210
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte, recollir informació dels alumnes, presentar el funcionament i desenvolupament d'aquesta assignatura.
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes Els alumnes que sol·liciten empresa per a realitzar les pràctiques, se li assignarà una empresa en funció de la disponibilitat i les necessitats d'aquesta.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Coordinació en el període de pràctiques entre alumne i tutor a l'empresa. Seguiment del tutor de l'assignatura.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Consulta o orientació sobre la realització de les pràctiques, elaboració de la Memòria de pràctiques i resolució de possibles incidències.
Relació amb el tutor de pràctiques extern Coordinació de les activitats a realitzar per part de l'alumne durant les pràctiques.
Memòria Redacció d’una memoria (informe) sobre les tasques dutes a terme a l'empresa i una autoavaluació de les competències adquirides per part de l’estudiant.
Estada de pràctiques Període de pràctiques en l'empresa

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Estada de pràctiques
Descripció
El tutor concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al perfil i nivell de la titulació. Aquestes tasques es reflectiran al Projecte Formatiu on el tutor farà constar les accions de seguiment, segons es descriu a la guia de l'estudiant de PE.

Avaluació
  Descripció Pes
Memòria Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. 60%
Estada de pràctiques El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota mínima d'avaluació del tutor de pràctiques a l'empresa (extern) és: 5/10 (20% del pes de l'assignatura). Si l'alumne no supera aquesta nota, suspèn automàticament l'assignatura de pràctiques i per tant, no cal fer l'informe de pràctiques. L'alumne només té una única oportunitat de realitzar les pràctiques a l'empresa. OBSERVACIONS: Assignatura que sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació (per defecte al juny). Els estudiants poden anticipar la convocatòria al gener o endarrerir-la al setembre en cas necessari, fent la sol•licitud pertinent a la secretaria de l'ETSEQ. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ESPECIALITZACIÓ EN PSICOSOCIOLOGIA/20605109
SEGURETAT EN EL TREBALL/20605102
GESTIÓ, FORMACIÓ I INFORMACIÓ APLICADES A LA PREVENCIÓ/20605105
ESPECIALITZACIÓ EN HIGIENE INDUSTRIAL/20605107
ESPECIALITZACIÓ EN ERGONOMIA/20605108
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent