Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
|
| A2 |
Identificar necessitats de formació, desenvolupar plans formatius i planificar, dissenyar i impartir les accions formatives necessàries per a la prevenció dels riscos laborals per part dels treballadors, la gestió de la prevenció a l'empresa i l'actuació davant d'una emergència.
|
| A3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
|
| A4 |
Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
|
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
|
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica els coneixements apresos amb l'objectiu d'identificar i avaluar els riscos laborals en contexts i escenaris de treball concrets.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques i transversals.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentement utilitzats pels professionals de l'àmbit.
| | A2 |
Integra i adequa els coneixements teòrics apresos amb l 'objectiu de identificar necessitats formatives i elaborar continguts específics.
| | A3 |
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. Desenvolupa un programa de planificació de l'acció preventiva adaptada a les necessitats identificades i al sistema de gestió preventiva.
| | A4 |
Integra i fomenta conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables amb una visió i aplicació pràctica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
| | CT7 |
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
<div>El procediment per a l'assignació de les pràctiques externes s'indica en la Guia de l'estudiant de PE, que es troba en la web del PE del Centre (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/).</div> |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
3 |
1 |
4 |
Memòria |
|
0.25 |
9.75 |
10 |
Estada de pràctiques |
|
0.5 |
210 |
210.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte, recollir informació dels alumnes, presentar el funcionament i desenvolupament d'aquesta assignatura. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Coordinació en el període de pràctiques entre alumne i tutor a l'empresa. Seguiment del tutor de l'assignatura. |
Memòria |
Redacció d’una memoria (informe) sobre les tasques dutes a terme a l'empresa i una autoavaluació de les competències adquirides per part de l’estudiant. |
Estada de pràctiques |
Període de pràctiques en l'empresa |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
El tutor analitzarà les tasques a realitzar durant les pràctiques amb l'estudiant i l'empresa per tal que aquestes s'ajustin al perfil i nivell de la titulació. Aquestes tasques es reflectiran al "Projecte Formatiu" on el tutor farà constar les accions de seguiment, segons es descriu a la guia de l'estudiant de PE. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Memòria |
|
Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. |
50% |
|
Estada de pràctiques |
|
El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. |
50% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota final de l'assignatura de pràctiques es calcula segons els següents criteris: - 50% corresponent a l'avaluació del Tutor acadèmic (informe de pràctiques) i 50% a l'avaluació del Supervisor/a en l'empresa (pràctiques externes).
La nota final mínima que es requereix per aprovar l'assignatura de pràctiques externes és: 5 respecte a 10. No obstant, és imprescindible obtenir com a mínim el 5 respecte a 10 a la nota del Supervisor/a l'empresa (25% del pes de l'assignatura). L'estudiant que no superi aquesta nota, suspèn automàticament l'assignatura de pràctiques i per tant, no cal fer l'informe de pràctiques. L'alumne només té una única oportunitat de realitzar les pràctiques a l'empresa. Aquesta assignatura sols disposa d'una convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculen d'aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESPECIALITZACIÓ EN PSICOSOCIOLOGIA/20605109 | SEGURETAT EN EL TREBALL/20605102 | GESTIÓ, FORMACIÓ I INFORMACIÓ APLICADES A LA PREVENCIÓ/20605105 | ESPECIALITZACIÓ EN HIGIENE INDUSTRIAL/20605107 | ESPECIALITZACIÓ EN ERGONOMIA/20605108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|