IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) INTERNSHIP Code 20605401
Study programme
Occupational Risk Prevention(2009)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
9 Compulsory work placement First AN single exam
Language
Castellà
Department Chemical Engineering
Coordinator
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
E-mail magdalena.constanti@urv.cat
manuel.figueiredo@urv.cat
Lecturers
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
Web http://https://www.etseq.urv.cat/ca/practiques-externes/informacio-per-a-estudiants/
General description and relevant information <p>This course will be taught in class. Exceptionally, it could be taught telematically with prior notice from the professor to the students.</p>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Possess sufficient technical knowledge to identify and evaluate the existing occupational risks in a company and propose the measures needed to control and reduce the risks detected, taking into account the legislation and regulations in force in each of the related subjects.
 A2 Identify training needs, develop training plans and plan, design and deliver the necessary training actions for the prevention of occupational hazards by workers, the management of prevention in the company and emergency response.
 A3 Develop the planning of preventive action in the company and implement and maintain systems to manage and promote prevention in the company.
 A4 Promote behaviours, habits, consumption, healthy lifestyles and the active participation of workers as protagonists in their health, as well as a preventive culture in the company and the creation of healthy environments.
Type B Code Competences Transversal
 CT2 Forming opinions on the basis of the efficient management and use of information.
 CT3 Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
 CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
 CT6 Develop abilities to manage their professional career.
 CT7 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Aplica els coneixements apresos amb l'objectiu d'identificar i avaluar els riscos laborals en contexts i escenaris de treball concrets.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques i transversals.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentement utilitzats pels professionals de l'àmbit.
 A2 Integra i adequa els coneixements teòrics apresos amb l 'objectiu de identificar necessitats formatives i elaborar continguts específics.
 A3 Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. Desenvolupa un programa de planificació de l'acció preventiva adaptada a les necessitats identificades i al sistema de gestió preventiva.
 A4 Integra i fomenta conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables amb una visió i aplicació pràctica.
Type B Code Learning outcomes
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures
The procedure for the assignment of external placements is indicated in the external internships Student Guide, which can be found on the Centre's external internships website (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/).

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A1
A2
A3
0.25 0 0.25
Selection/assignation of an external work experience programme
A1
A2
A3
A4
0.25 0 0.25
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience
A1
A2
A3
A4
3 1 4
Report
A1
A2
A3
A4
CT2
CT3
CT5
CT6
CT7
0.25 9.75 10
Work placement
A1
A2
A3
0.5 210 210.5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Activities aimed at making contact with and collecting information from students and presenting the functioning and development of this subject.
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience Coordination of the work placement period between student and tutor in the company. Monitoring by the subject tutor.
Report Writing a report on the tasks carried out in the company and a self-assessment of the competences acquired by the student.
Work placement Internship period in the company.

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

The tutor will analyse the tasks to be carried out during the placement with the student and the company so that they are in line with the profile and level of the degree. These tasks will be reflected in the "Training Project" where the tutor will record the follow-up actions, as described in the external placement student guide.


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Methodologies Competences Description Weight        
Report
A1
A2
A3
A4
CT2
CT3
CT5
CT6
CT7
Report on the work carried out, the degree of involvement, the conditions of this work, according to the centre's model and which will be evaluated by the internal tutor. 50%
Work placement
A1
A2
A3
The external placement tutor makes a quantitative assessment of the student's level of competence, in accordance with the school's model. 50%
Others
 
Other comments and second exam session

The final mark for the work placement is calculated according to the following criteria:

  • 50% corresponding to the assessment of the academic tutor (work placement report) and 50% to the assessment of the supervisor in the company (external work placement).

The minimum final mark required to pass the external placement course is: 5 out of 10. However, it is essential to obtain at least 5 out of 10 in the Supervisor's mark in the company (25% of the weight of the course). Students who do not pass this mark automatically fail the internship course and therefore do not have to do the internship report.

Students only have a single opportunity to do the internship in the company.

This subject only has one assessment period. Students who register for this subject cannot apply for the additional exams.


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
SPECIALISATION IN PSYCHOSOCIOLOGY/20605109
SAFETY IN THE WORKPLACE/20605102
MANAGEMENT, TRAINING AND INFORMATION APPLIED TO RISK PREVENTION/20605105
SPECIALISATION IN INDUSTRIAL HYGIENE/20605107
SPECIALISATION IN ERGONOMICS/20605108
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.