Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Possess sufficient technical knowledge to identify and evaluate the existing occupational risks in a company and propose the measures needed to control and reduce the risks detected, taking into account the legislation and regulations in force in each of the related subjects. |
| A2 |
Identify training needs, develop training plans and plan, design and deliver the necessary training actions for the prevention of occupational hazards by workers, the management of prevention in the company and emergency response.
|
| A3 |
Develop the planning of preventive action in the company and implement and maintain systems to manage and promote prevention in the company.
|
| A4 |
Promote behaviours, habits, consumption, healthy lifestyles and the active participation of workers as protagonists in their health, as well as a preventive culture in the company and the creation of healthy environments.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Forming opinions on the basis of the efficient management and use of information. |
| CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
|
| CT5 |
Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
|
| CT6 |
Develop abilities to manage their professional career.
|
| CT7 |
Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Aplica els coneixements apresos amb l'objectiu d'identificar i avaluar els riscos laborals en contexts i escenaris de treball concrets.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques i transversals.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentement utilitzats pels professionals de l'àmbit.
| | A2 |
Integra i adequa els coneixements teòrics apresos amb l 'objectiu de identificar necessitats formatives i elaborar continguts específics.
| | A3 |
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. Desenvolupa un programa de planificació de l'acció preventiva adaptada a les necessitats identificades i al sistema de gestió preventiva.
| | A4 |
Integra i fomenta conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables amb una visió i aplicació pràctica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
| | CT7 |
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Selection technique and assignment |
Procedures |
The procedure for the assignment of external placements is indicated in the external internships Student Guide, which can be found on the Centre's external internships website (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/). |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Selection/assignation of an external work experience programme |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience |
|
3 |
1 |
4 |
Report |
|
0.25 |
9.75 |
10 |
Work placement |
|
0.5 |
210 |
210.5 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Specific action plan / execution |
|
Description |
Introductory activities |
Activities aimed at making contact with and collecting information from students and presenting the functioning and development of this subject. |
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience |
Coordination of the work placement period between student and tutor in the company. Monitoring by the subject tutor. |
Report |
Writing a report on the tasks carried out in the company and a self-assessment of the competences acquired by the student. |
Work placement |
Internship period in the company. |
Coordination and monitoring mechanisms |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Description
|
The tutor will analyse the tasks to be carried out during the placement with the student and the company so that they are in line with the profile and level of the degree. These tasks will be reflected in the "Training Project" where the tutor will record the follow-up actions, as described in the external placement student guide. |
Evaluation criteria and procedures |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Report |
|
Report on the work carried out, the degree of involvement, the conditions of this work, according to the centre's model and which will be evaluated by the internal tutor. |
50% |
|
Work placement |
|
The external placement tutor makes a quantitative assessment of the student's level of competence, in accordance with the school's model. |
50% |
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
The final mark for the work placement is calculated according to the following criteria: - 50% corresponding to the assessment of the academic tutor (work placement report) and 50% to the assessment of the supervisor in the company (external work placement).
The minimum final mark required to pass the external placement course is: 5 out of 10. However, it is essential to obtain at least 5 out of 10 in the Supervisor's mark in the company (25% of the weight of the course). Students who do not pass this mark automatically fail the internship course and therefore do not have to do the internship report. Students only have a single opportunity to do the internship in the company. This subject only has one assessment period. Students who register for this subject cannot apply for the additional exams. |
Basic |
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
SPECIALISATION IN PSYCHOSOCIOLOGY/20605109 | SAFETY IN THE WORKPLACE/20605102 | MANAGEMENT, TRAINING AND INFORMATION APPLIED TO RISK PREVENTION/20605105 | SPECIALISATION IN INDUSTRIAL HYGIENE/20605107 | SPECIALISATION IN ERGONOMICS/20605108 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|