Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Introduir el punt de vista de l'enginyeria en l'anàlisi de processos. |
|
|
|
Establir les bases per a la utilització de les lleis fonamentals de conservació (matèria i energia) i relacions addicionals (termodinàmiques i cinètiques) ens sistemes naturals o industrials adreçat a ser respectuosos amb el medi des de l'etapa de disseny. |
|
|
|
Dissenyar equips de bescanvi de calor |
|
|
|
Determinar el disseny de les operacions unitaries en estat dinamic |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
Balanç de matèria i energia. Aspectes avançats
|
2. Diagrames de flux. |
Diagrames de flux. Iniciació al control
|
3a. Disseny d'operacions unitaries en estat dinamic |
Operacio d'equips en estat no estacionari. Disseny d'operacions unitàries |
3b. Modelització de processos |
Estudi econòmic de processos |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
7.5 |
22.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
0 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
Avantprojecte |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposicions per part del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treball individual i per grups. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
En un inici ha de resoldre problemes tancats, per anar resolent problemes oberts a mesura que avança el curs |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes a casa |
Avantprojecte |
Realització de la tasca corresponen dins del projecte integrat |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Consulta al profesor durante las horas de atencion: siempre confirmar antes via e-mail.
Asiste a las reuniones de seguimiento a las que te convocan |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) |
15% |
Resolució de problemes, exercicis |
Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) |
15% |
Proves de desenvolupament |
Examen final (amb material addicional) |
50% |
Altres |
Projecte |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
HIMMELBLAU, D.M, Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, Englewood Cliffs,, Prentive hall 1996
FELDER, R.M. I ROSSEAU, R.W., Principios elementales de los procesos químicos, Addison-Wesley, Wilmington, 1991.
|
|
Complementària |
|
COULSON, J.M.; RICHARDSON, J.F.; Chemical Engineering, Oxford, Butterworth Heinemann, 1996.
INCROPERA, F.P.; DEWITT, D.P.; Fundamentos de Transferencia de Calor, México, Prentice Hall, 1999. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
REENGINYERIA DE PROCESSOS/205141102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|