Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Estudiar, a mode d'introducció, els materials constitutius de l'escorça terrestre, tipus de roques, capes freàtiques, perfils, pel que fa a la Geologia. |
|
|
|
estudiar, a mode d'introducció el sòl, la seva composició, reactivitat, i degradació i les seves relacions amb l'home i el medi ambient, pel que fa a l'edafologia. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
- Què és la Geologia.
|
2. |
- Matèria i minerals. Composicions químiques.
|
3. |
- Roques ígnees.
|
4. |
- Meteorització i sòl.
|
5. |
- Roques sedimentàries i metamòrfiques.
|
6. |
- Aigües superficials i soterrànies. Contaminacions.
|
7. |
- Tectònica de plaques. Formació de les muntanyes.
|
8. |
- Geologia de la Península Ibèrica.
|
9. |
- Què és l’Edafologia.
|
10. |
- Morfologia, textura, components orgànics i inorgànics del sòl.
|
11. |
- Reaccions de superficie. Adsorció i intercanvi iònic.
|
12. |
- Acidesa, basicitat, hidrologia del sòl.
|
13. |
- Ecologia, factors formadors, cartografia del sòl.
|
14. |
- Degradació natural del sòl.
|
15. |
- Degradació del sòl per l’home. Contaminants.
|
16. |
- Estratègies per la remediació de la contaminació.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
6 |
18 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
4 |
0 |
4 |
Seminaris |
|
12 |
6 |
18 |
Treballs |
|
4 |
4 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
6 |
6 |
Proves pràctiques |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions expositives amb abundància de material visual amb una alta interacció professor-alumne. |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortides de camp. |
Seminaris |
Resolució de problemes amb suport multimedia. |
Treballs |
Presentació de mostres de roques i materials edàfics amb criteris identificatius. |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques de camp/sortides |
Activitats Introductòries |
Treballs |
Seminaris |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada és pemanent tant a fora de classe com al despatx, a la biblioteca, a les activitats de camp, etc. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Descrit més avall |
Descrit més avall |
Pràctiques de camp/sortides |
Descrit més avall |
Descrit més avall |
Seminaris |
Descrit més avall |
Descrit més avall |
Treballs |
Descrit més avall |
Descrit més avall |
Proves objectives de preguntes curtes |
Varies proves de preguntes curtes |
80% de la nota |
Proves pràctiques |
Examen de les mostres de roques, etc. |
20% de la nota |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
TARBUCK i LUTGENS, Ciencias de la Tierra. Introd. a la Geología física, Prentice Hall, 1999-2006
PORTA, M. LOPEZ i C. ROQUERO, Edafología para la agricultura y el medio ambiente, Ed. Mundi-Prensa, 1999-2006
|
|
Complementària |
J.M. AMIGÓ, L.E. OCHANDO, Geologia i química del cosmos i la Terra, Ed. Universitat de València, 2002.
M. BONNEAU, B. SOUCHIER, Edafología 2. Constituyentes y propiedades del suelo, Ed. Masson, 1987.
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|