DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Codi 20615108
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (MENTA) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Adreça electrònica teresa.torres@urv.cat
Professors/es
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant Proporcionar a l’alumnat els coneixements necessaris sobre l’estructura, el comportament i els resultats de les organitzacions empresarials i dotar a l’alumnat de coneixements i competències amb la finalitat que pugui, en el desenvolupament de les seves funcions com a professional, contribuir a la millora de la competitivitat de l’empresa.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar fons d'informació econòmiques rellevants així com el seu contingut
Els estudiants han de ser capaços de valorar críticament l'entorn empresarial i la nova realitat de responsabilitat social corporativa i, des d'una actitut oberta, constructiva i respetuosa, reconèixer les oportunitats que el nou entorn empresarial ofereix.
Des de la comprensió i el anàlisi de la diversitat de valors i principis ètics sobre els que es basa el creixement econòmic sostenible, els estudiants hauran de manifestar la sensibilitat necessària per a poder treballar de manera òptima en entorns amb una nova responsabilitat social corporativa
Formulació de solucions consensuades de problemes relacionats amb la responsabilitat social mediambiental basades en treball col.laboratiu

Continguts
Tema Subtema
PART I. DIRECCIÓ D'EMPRESA I ENTORN ECONÒMIC Objectiu: Entendre les causes i els efectes de l’actual crisi econòmica en l’entorn empresarial, així com les polítiques fiscals i monetàries que s’estan prenen per reduir els seus efectes.

Subtemes:

- Indicadors i problemes econòmics.
- Causes i efectes de la situació econòmica a les empreses
- Les polítiques fiscals i monetàries, el marc legislatiu i els seus efectes en les empreses.
PART II. DIRECCIÓ D'EMPRESA I CREIXEMENT ECONÒMIC SOSTENIBLE Objectiu: Els indicadors mediambientals són una informació clau, significativa i omparable que representa el comportament d’una empresa de manera exhaustiva i quantificable. Aquests indicadors -recollits en les memòries de sostenibilitat, balanços socials- són la base de la medició, divulgació i reriment de comptes de les organitzacions empresarials davant dels grups d’interès interns i externs en relació a objectius relacionats amb el desenvolupant sostenible.

Subtemes:

- Presa de decisions amb valors i retiment de comptes
- La gestió dels interessos dels diferents grups d'interès
- Els indicadors mediambientals com a font d'informació sobre el comportament de l'empresa.
- Les memòries de sostenibilitat



Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Seminaris
8 16 24
Fòrums de discussió
14 14 28
Treballs
14 0 14
 
Atenció personalitzada
3 6 9
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: contingut, sistema de treball, entorn de treball (Moodle) i sistema d'avaluació
Seminaris Presentació a l'aula dels continguts bàsics de l'assignatura i reflexió conjunta sobre els aprenentatges desenvolupats en els fòrums virtuals de discussió.
Fòrums de discussió Treballs pràctics individuals/equip.
Treballs Realització de treballs aplicats sobre les diferents parts del programa

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada mitjançant treball autònom dirigit i/o tutories per al seguiment individualitzat del treball de l'alumnat. El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes.

Avaluació
  Descripció Pes
Fòrums de discussió Activitats reaitzades mitjançant diàleg social virtual (entorn Moodle) amb la finalitat de millorar la capacitat d'anàlisi i argumentativa de l'alumnat, així com les seves competències informacionals.

La valoració es farà atenen als criteris següents:

- Aportacions redactades de manera ordenada i clara.
- Utilització de fonts d’informació per elaborar i donar suport als diferents punts de vista.
- Capacitat per demostrar que les conclusions s'afiancen en les dades aportades.
- Consistència lògica de l'argumentació.
- Capacitat per construir sobre les aportacions dels altres.
- Capacitat per generar polèmica amb una argumentació coherent
50%
Treballs Valoració dels treballs (1 per cada part de l'assignatura)

La valoració es farà atenen als criteris següents:

- Capacitat d’anàlisi i raonament crític. El material recollit s'ha d’estructurar, tot quedant les idees enllaçades de manera lògica, assegurant la coherència i consistència de cada apartat

- Utilització de fonts i recursos: El treball no pot ser un simple resum de llibres o articles, ni tampoc limitar-se a descriure o narrar fets; es tracta d’analitzar materials, elaborar-los, criticar-los, argumentar-los, etc. Recórrer a les fonts d'informació adients i fer-ne un ús adequat. Resumint, es tracta de crear nou coneixement.

- Presentació: El treball ha de respectar uns criteris bàsics de correcció gramatical, ortogràfica i sintàctica i ha de ser coherent a l’hora d’emprar les cites textuals i bibliogràfiques.

- Conclusions: El treball ha de comptar amb unes conclusions sintètiques redactades amb sentit crític i constructiu.
50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No existeix segona convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària , Material elaborat pel professorat i disponible a través de l’entorn virtual Moodle, ,
, Lectures de textos d’actualitat relacionats amb el món empresarial, ,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent