Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Adquirir una visió global de l'enginyeria ambiental, tractant el concepte de sostenibilitat ambiental i les eines per a assolir-la. |
|
|
|
Aprendre a avaluar ambientalment un producte o una activitat. |
|
|
|
Introducció del concepte de sostenibilitat ambiental i descripció de les eines per a assolir-la. |
|
|
|
Descriure i utilitzar eines de valoració d'impactes ambientals. |
|
|
|
Conèixer, a mode d'introducció, les tecnologies més comunes de tractament i eliminació de contaminants. |
|
|
|
Avaluar ambientalment un producte o una activitat. |
|
|
|
Realització d'un Estudi d'Impacte Ambiental, EIA. |
|
|
|
Preparació de la informació necessària per la realització d'un EIA, incorporat a l'avantprojecte. |
|
|
|
Cercar informació a la literatura. |
|
|
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
CONCEPTE DE SOSTENIBILITAT AMBIENTAL. Indicadors de sostenibilitat. Conceptes i eines de sostenibilitat. Prevenció de Contaminació. Minimització de residus. Ecologia Industrial. |
2. |
AVALUACIÓ AMBIENTAL D’UN PRODUCTE O UNA ACTIVITAT: Avaluació del Cicle de Vida. Caracterització d’impactes ambientals. Avaluació de Risc Ambiental. |
3. |
Introducció del concepte de millor tecnologia disponible (MTD-BAT, BREFS). |
4. |
Estudi d’Impacte Ambiental.
REALITZACIÓ D’UN CAS PRÀCTIC D’ESTUDI D’IMPACTE AMBIENTAL, aplicat al projecte de tercer curs o treball equivalent. |
5. |
Diagnosi ambiental d’un projecte o d’una empresa: Auditories Ambientals. |
6. |
Introducció a les tecnologies de tractament de la contaminació. Control d'emissions d'aire. Tractament d'aigües. Residus. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
20 |
20 |
40 |
Avantprojecte |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Metodologia basada en que l’alumne actuï com a professional a base de realitzar exercicis pràctics basats en conceptes explicats a classe. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. |
Treballs |
S'alterna el treball individual amb el treball en equip. |
Avantprojecte |
Realització en equip d’un Estudi d’Impacte Ambiental, vinculat a l’avantprojecte de tercer curs. |
|
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Avaluació d'exercicis realitzats en grup a classe i complementats en alguns casos amb treballs a casa. |
13% |
Avantprojecte |
Realització d’un Estudi d’Impacte Ambiental, EIA, de la planta objecte de l’avantprojecte de tercer curs realitzat per cada grup de projecte. Els alumnes que no realitzen avantprojecte, fan un treball equivalent. |
25% |
Proves pràctiques |
Examen final individual. |
50% |
Altres |
Exercici de Diagnòstic ambiental aplicat a una casa, elaborat en grup fora de classe amb indicacións puntuals a classe. |
12% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
<p>Per poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir com a mínim una puntuació de 4.5 sobre 10 a l'examen final&nbsp;individual&nbsp;4.5.</p> <p>Renuncia a l'avaluació continuada: <p>Durant les dues primeres setmanes del quadrimestre els alumnes que ho desitgin poden sol•licitar de forma raonada, al professor de l'assignatura, la seva renuncia a l'avaluació continuada. En cap cas s'acceptarà aquesta renuncia un cop s'hagi realitzat alguna de les activitats computables en l'avaluació continuada. Els alumnes que hagin renunciat a l'avaluació continuada realitzaran una sola prova dins el període estipulat per l'ETSEQ per realitzar els exàmens de primera convocatòria </p> |
Bàsica |
Masters, G.M. , Introduction to Environmental Engineering and Science , 2nd Edition, Prentice Hall 1997
|
- Llibre de text recomanat:
Masters, G.M. Introduction to Environmental Engineering and Science (2nd Edition) Prentice Hall 1997. ISBN: 0-13-155384-4. |
Complementària |
|
- Rigola, M., Prevenció en origen de la contaminació a l’empresa. Monografies universitàries, 5, Departament de Medi Ambient i Habitatge, Generalitat de Catalunya, Barcelona, 2005
- Riera, P. Avaluació d’Impacte Ambiental. Ed Rubes, 2000. ISBN: 84-497-0086-9.
- Fiksel, J. Ingeniería de diseño medioambiental. DFE. McGraw-Hill, 1996. ISBN: 84-481-0752-7.
- Roberts, H., Robinson G., ISO 14001 EMS Manual de Sistemas de Gestión Medioambiental. Paraninfo, 1999. ISBN: 84-283-2534-0.
- Sonnemann, G.W., Castells, F., and Schuhmacher, M. (2004), Integrated Life-Cycle and Risk Assessment for Industrial Processes, Lewis Publisher, ISBN 1-56670-644-0.
- Cooper, C.D., Alley, F.C. Air Pollution Control (3rd Edition) Waveland Press; 2002, ISBN: 1577662180.
- Metcalf & Eddy, Wastewater Engineering: Collection, Treatment, Disposal, McGraw-Hill, 3rd. Ed., 1994, ISBN: 0-07-041690-7.
- Internet.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|