Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Aprendre a aplicar les principals eines de gestió ambiental en una empresa de qualsevol sector industrial, amb l'objectiu de prevenir la contaminació i millorar de forma contínua la gestió de l'empresa en l'àmbit ambiental. |
|
|
|
Adquirir una visió global de l'enginyeria ambiental, tractant el concepte de sostenibilitat ambiental i les eines per a assolir-la. |
|
|
|
Coneixement i comprensió dels impactes ambientals, els seus efectes sobre la societat i i els ecosistemes |
|
|
|
Conèixer els Sistemes de Gestió Ambiental i familiaritzar-se amb la normativa i legislació vigent en l’àrea ambiental. |
|
|
|
Aprendre a avaluar ambientalment un producte o una activitat mitjançant l’ús de l’eina ambiental de l’Anàlisi de Cicle de Vida |
|
|
|
Realització d'un Projecte d'Avaluació Ambiental |
|
|
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la Gestió Ambiental |
Evolució de la perspectiva ambiental. Desenvolupament sostenible. Cimera de Rio.
L’entorn ambiental: Impacte sobre el medi. Funcionament dels ecosistemes. Principals problemes ambientals
Producció + Neta. Prevenció de la Contaminació. Minimització residus. BREF. MTD
Canvi Climàtic. IPCC. Protocol Kyoto.
|
2. Sistemes de Gestió Ambiental a l'empresa |
Models de Sistemes de gestió ambiental: La Norma ISO 14001 i el Reglament EMAS. Auditories Ambientals
Legislació ambiental aplicada a l'empresa
Aspectes socioeconòmics
|
3. Anàlisi de Cicle de Vida |
Objectius. Realització Inventaris, Incertessa. Categories d'imapcte. Diagnòsi.
Categories d’impacte: Midpoints, Endpoints, Arees de Protecció.
Programaris informàtics i bases de dades.
|
4. Ecoetiquetatge |
ISO 1402X. Ecoetiquetatge Tipus I. II i III
Carbon footprint. PAS 2050 i ISO 14067
Water footprint |
5. Treball Assignatura |
Projecte avaluació ambiental.
Declaració Ambiental
Anàlisi de Cicle de Vida
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
32 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Metodologia basada en que l’alumne actuï com a professional a base de resoldre qüestionaris i comentaris d'opinió |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. |
Treballs |
Desenvolupmant d'un projecte d'avaluació ambiental |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització de software Anàlisi de Cicle de Vida |
|
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació d'exercicis realitzats en grup a classe i complementats en alguns casos amb treballs a fora de classe |
20% |
Treballs |
Avaluació de la realització de treballs de grup. |
20% |
Proves orals |
Defensa individual i en grup dels treballs. |
10% |
Proves mixtes |
Participació e implicació en l'assignatura |
10%
|
Altres |
Examen final |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
RIGOLA, M., Prevenció en origen de la contaminació a l’empresa. Monografies universitàries, 5, Departament de Medi Ambient i Habitatge, Generalitat de Catalunya, Barcelona, 2005
Masters, G.M. , Introduction to Environmental Engineering and Science , Prentice Hall ,
AENOR, Gestión Ambiental , ,
Azqueta, D. , Introducción a la Economía Ambiental , Mc Graw Hill,
Kiely, G, Ingeniería Ambiental, Mc Graw Hill,
|
|
Complementària |
, J. Cleaner Production, ,
, Int. J Life Cycle Assessment, ,
, J. Industrial Ecology, ,
, Environmental Science and Ecology, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|