DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ESTRATÈGIES I EINES PER AL CONSUM I LA PRODUCCIÓ SOSTENIBLES Codi 20615240
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (MENTA) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
JIMÉNEZ ESTELLER, LAUREANO
Adreça electrònica laureano.jimenez@urv.cat
Professors/es
JIMÉNEZ ESTELLER, LAUREANO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Identificar i enunciar problemes ambientals.
  AC6 Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi.
  AC7 Identificar els consums no sostenibles dels recursos.
  AC11 Definir la idea de sostenibilitat i conèixer com s'estructuren i funcionen els ecosistemes per preveure possibles desequilibris dels mateixos.
  AC12 Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals.
  AC17 Realitzar anàlisis de cicle de vida.
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC9 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC12 Planificació i organització.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Help the understanding of the integrated concept of consumption and production AC1
AC7
AC11
• Identify opportunities for leveraging sustainable consumption and production AC6
AC17
BC4
BC9
CC2
• Introduce strategies and tools for sustainable consumption and production AC6
AC12
BC12

Continguts
Tema Subtema
Opening Session
Global Context of SCP
National experience with SCP
Integrating Sustainable Consumption & Production (SCP)
Tools and Strategies for SCP
Working Group: Practical application
Introduction to Exercises

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
25 37.5 62.5
 
Debats
20 20 40
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Los temas serán impartido en forma de seminario
Debats Para cada uno de los ttemas , se abrirán debates de discusi´çon entre los alumnos

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Las preguntas de los alumnos se resolverán de forma individualizada

Avaluació
  Descripció Pes
Altres

La nota final corrsponderá a la media de los ejercicios p`ropuestos

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent