DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20615301
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (MENTA) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica francesc.medina@urv.cat
marta.schuhmacher@urv.cat
josepenric.mane@urv.cat
christophe.bengoa@urv.cat
allan.mackie@urv.cat
sandra.contreras@urv.cat
fernando.rodriguez@urv.cat
carlos.alvarez@urv.cat
Professors/es
MEDINA CABELLO, FRANCISCO
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
MAÑÉ LORAN, JOSÉ ENRIQUE
BENGOA ., CHRISTOPHE JOSÉ
MACKIE ., ALLAN DONALD
CONTRERAS IGLESIAS, SANDRA
RODRIGUEZ LUQUE, FERNANDO
ALVAREZ HERRERO, CARLOS
Web
Descripció general i informació rellevant Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió d’un projecte de recerca.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió d’un projecte de recerca.
Dissenyars i aplicar protocols de recerca experimental o de simulació.
Realitzar un treball en equip, guiat per professors especialistes.
Recopilar la informació bibliogràfica disponible.
Interpretar resultats.
Presentar oralment les conclusions.
Elaborar una memoria formal.

Continguts
Tema Subtema
1. - Entrega TR.
2. - Desenvolupament TR.
3. - Presentació TR
4. - Defensa TR

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Seminaris
0 0 0
Treballs
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Seminaris Es recordaran les diferents tècniques aplicables mitjançant seminaris. Aquests seminaris estaran impartits per professionals especialistes en les diferents fases del projecte. Cada seminari tindrà aplicació en el treball final.
Treballs Definir un projecte de recerca per cada grup, s’assignarà un tutor a cada projecte.
Presentacions / exposicions Presentacio de resultats.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Per desenvolupar aquest tipus de Projecte Final, l’alumne s’integra en un grup de recerca sota la supervió directe d’un professor-tutor. La tutoria i el seguiment d’aquest alumne es fa de forma individual, personalitzada i de forma continua durant la realització del projecte.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Avaluació Continuada (20%):
L’alumne rep una atenció individual durant el seu treball i s’avalua el seu progrés durant el periode d’activitat.

Informe Previ (10%):
Al inici del periode d’imparticio l’alumne realitza un treball de recerca bibliogràfica sobre el tema assignat el qual s’avalua.

Informe Final (50%):
A final del periode es presentarà un informe escrit que conté un resum de la feina feta així com la presentacio de resultats i conclusions.
80%
Presentacions / exposicions L’activitat duta a terme per part de l’alumne es resumeix en una presentació pública ja sigui en forma de pòster o de presentació oral. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica BAASEL, W. D., Preliminary Chemical Engineering Plant Design, Van Nostrand Reinhold, 1990

Complementària

• BACKHURST, J. R.; HARKER, J. H. Process Plant Design. Heinemann, 1973.

• PETERS, M. S.; TIMMERHAUS, K. D. Plant Design and Economics for Chemical Engineers. 4a ed. McGraw-Hill Book Company, 1991.

• ULRICH, G. D. A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics. John Wiley & Sons, 1984.

• VALLE-RIESTRA, J. F. Project Evaluation in the Chemical Process Industries. McGraw-Hill Book Company, 1983.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent