DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20615301
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (MENTA) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Treball fi de màster Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica marta.schuhmacher@urv.cat
ferran.rufi@urv.cat
Professors/es
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
RUFI BRAVO, FERRAN
Web
Descripció general i informació rellevant Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió d’un projecte de recerca.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Identificar i enunciar problemes ambientals.
  AC10 Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda.
  AC11 Definir la idea de sostenibilitat i conèixer com s'estructuren i funcionen els ecosistemes per preveure possibles desequilibris dels mateixos.
  AC12 Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals.
  AC13 Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global.
  AC16 Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental.
  AC18 Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global.
  Professionalitzador
  AP1 Assessorar en afers d'enginyeria legal, econòmica o financera, relacionada amb els àmbits ambientals més comuns.
  AP2 Preparar propostes de recerca aplicada, realitzar recerques bibliogràfiques aprofundides, dur a terme experimentació i elaboració de conclusions a partir dels experiments i preparar informes de resultats i conclusions.
  AP3 Conèixer i interpretar la component econòmica i empresarial de les activitats relacionades amb el medi ambient.
  AP4 Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment.
  Recerca
  AR1 La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D.
  AR2 L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit.
  AR3 La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats.
  AR4 El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes.
  AR5 La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats.
  AR6 L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC3 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC8 Lideratge.
  BC9 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC12 Planificació i organització.
  BC13 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria).
  CC7 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC8 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió d’un projecte de recerca. AC1
AC11
AC13
AP2
Dissenyars i aplicar protocols de recerca experimental o de simulació. AC1
AC10
AC12
AC18
Realitzar un treball en equip, guiat per professors especialistes. AC1
AC13
AC16
BC1
BC2
BC3
BC6
BC8
BC9
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Recopilar la informació bibliogràfica disponible. AC1
AC18
AP3
AR2
AR3
AR5
AR6
BC9
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Interpretar resultats. AP1
AP2
AP3
AP4
AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BC2
BC4
CC3
CC4
CC5
Presentar oralment les conclusions. BC5
BC9
BC12
CC1
CC2
CC4
Elaborar una memoria formal. AR6
BC12
BC13
CC1
CC2
CC5

Continguts
Tema Subtema
1.Propuesta de trabajo - Entrega TR.
2. Entrega de primeros resultados - Desenvolupament TR.
3.Entrega de la presentacción - Presentació TR
4.Entrega de informe y presentación - Defensa TR

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
8 8 16
 
Seminaris
16 16 32
Treballs
50 50 100
Presentacions / exposicions
10 20 30
 
Atenció personalitzada
10 10 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Seminaris Es recordaran les diferents tècniques aplicables mitjançant seminaris. Aquests seminaris estaran impartits per professionals especialistes en les diferents fases del projecte. Cada seminari tindrà aplicació en el treball final.
Treballs Definir un projecte de recerca per cada grup, s’assignarà un tutor a cada projecte.
Presentacions / exposicions Presentacio de resultats.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Per desenvolupar aquest tipus de Projecte Final, l’alumne s’integra en un grup de recerca sota la supervió directe d’un professor-tutor. La tutoria i el seguiment d’aquest alumne es fa de forma individual, personalitzada i de forma continua durant la realització del projecte.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Avaluació Continuada (20%):
L’alumne rep una atenció individual durant el seu treball i s’avalua el seu progrés durant el periode d’activitat.

Informe Previ (10%):
Al inici del periode d’imparticio l’alumne realitza un treball de recerca bibliogràfica sobre el tema assignat el qual s’avalua.

Informe Final (50%):
A final del periode es presentarà un informe escrit que conté un resum de la feina feta així com la presentacio de resultats i conclusions.
80%
Presentacions / exposicions L’activitat duta a terme per part de l’alumne es resumeix en una presentació pública ja sigui en forma de pòster o de presentació oral. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica BAASEL, W. D., Preliminary Chemical Engineering Plant Design, Van Nostrand Reinhold, 1990

Complementària

• BACKHURST, J. R.; HARKER, J. H. Process Plant Design. Heinemann, 1973.

• PETERS, M. S.; TIMMERHAUS, K. D. Plant Design and Economics for Chemical Engineers. 4a ed. McGraw-Hill Book Company, 1991.

• ULRICH, G. D. A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics. John Wiley & Sons, 1984.

• VALLE-RIESTRA, J. F. Project Evaluation in the Chemical Process Industries. McGraw-Hill Book Company, 1983.

Recomanacions


 
Altres comentaris
El proyecto se hará una vez realizadas todas las asignaturas del master
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent