DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PRÀCTIQUES A LA INDÚSTRIA Codi 20625106
Ensenyament
Enginyeria Química i de Processos (MEQIP) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
STÜBER ., FRANK ERICH
Adreça electrònica robertmanuel.gilabert@urv.cat
frankerich.stuber@urv.cat
0
Professors/es
GILABERT MALLOL, ROBERT MANUEL
STÜBER ., FRANK ERICH
FRAGOSO SIERRA, ALEX
Web http://matrix.etseq.urv.es/practiques/
Descripció general i informació rellevant Efectuar durant dos mesos una pràctica real com a enginyer químic en una empresa, integrant-se en l’organització i desenvolupant tasques específiques d’enginyer, sota una supervisió dual (universitària i empresarial), per tal de dur a terme les pràctiques encomanades de forma adequada i eficient. El tipus de pràctica, la recepció ràpida i concreta de les instruccions, així com una comunicació clara i concisa dels resultats són part integrant dels objectius.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC10 Lideratge
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)
  CC7 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC8 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Efectuar durant dos mesos una pràctica real com a enginyer químic en una empresa. BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Integrar-se en l’organització i desenvolupant tasques com a tècnic, sota una supervisió real i dual (universitària i empresarial). BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Comunicar resultats de forma clara i professional. BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Continguts
Tema Subtema
Tema únic. Complir amb les tasques tècniques encomanades pel supervisor de l’empresa d’acord amb el professor tutor i recollides en l’informe lliurat al final de les pràctiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
10 10 20
Pràcticum
200 100 300
Presentacions / exposicions
15 15 30
 
Atenció personalitzada
20 0 20
 
Proves orals
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Descripció
L'assignatura disposa de 20 hores per cada alumne per la supervisió del seu treball.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions exposicio del treball si s'escau. En cas contrari se suma a l'apartat Altres 10%
Proves orals Entrevista personal si s'ecau. En cas contrari se suma a l'apartat Altres 5%
Altres

Avaluació segons el tipus de treball i el nivell de funcions (25%). Avaluació segons contingut i grau d'assoliment dels objectius (20%).

45%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
  • Dependrà del contingut conceptual de la pràctica i de la informació recollida pel professor tutor al llarg del període de pràctiques.
Complementària
  • Per a més informació, consulteu la web de l’assignatura:

http://www.etseq.urv.es/assignatures/pieq/

Recomanacions


 
Altres comentaris
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): Per tal que les pràctiques siguin del nivell adequat, l’alumne ha de tenir els coneixements suficients per a una pràctica eficaç. Es considerarà acceptable quan es tinguin aprovats o convalidats en actes, el 60% dels crèdits. Observació important: Els alumnes que hagin de fer les pràctiques al 1r quadrimestre han d’enviar una sol•licitud abans del 30 de juny i han de presentar, abans del 15 de setembre, un breu CV que reculli les seves dades personals, coneixements, experiències i disponibilitat de mitjà de transport propi. L’ajornament de les pràctiques a l’estiu requereix una sol•licitud prèvia però no s’assegura la disponibilitat de pràctiques. Una sola vegada els alumnes que ho sol•licitin podran valorar la pràctica d’acord amb l’apartat B.2 de la Normativa per a l’establiment de convenis en pràctiques.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent