Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
AC2 |
La concepció i disseny constructiu d’equips i instal•lacions per a funcions relacionades amb l’activitat industrial o de recerca |
|
AC3 |
La realització d’estudis i d’assessorament relatiu a la funcionalitat d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Conèixer i analitzar els diferents tipus de materials, les seves utilitats i les seves propietats.
|
AC3
|
|
|
Seleccionar un material òptim per a una determinada aplicació i justificar-ne l'elecció.
|
AC1 AC2 AC3
|
BC2 BC6
|
|
Saber relacionar les propietats dels materials amb la estructura microscòpica del material, l’estructura atòmica i els seus enllaços químics.
|
AC2 AR3
|
BC2 BC4
|
|
Identificar les 7 diferents estructures cristal•lines que existeixen i comprendre les característiques fonamentals d’aquestes estructures cristal•lines.
|
AC2
|
|
|
Saber fer representacions de posicions, direccions y plans en les estructures cristal•lines bàsiques de materials molt comuns com metalls, ceràmics, polímers i semiconductors i conèixer diferents tècniques de caracterització.
|
AC2
|
|
|
Saber els tipus de defectes de les estructures cristal•lines i saber calcular la velocitat de formació d’aquests defectes.
|
AC2 AR3
|
BC2
|
|
Saber interpretar un diagrama de fases i calcular la fases presents, quantitat i composició i correlacionar la microestructura i propietats dels materials amb el seu diagrama de fase.
|
AC1 AC2
|
|
|
Conèixer diagrames binaris d’interès, saber la cinètica d’evolució de fases cristal•lines i treballar amb diagrames TTT i identificar propietats finals dels materials.
|
AC1 AC2
|
|
|
Saber determinar les propietats mecàniques dels materials i els tipus d’assaigs que es fan servir.
|
AC1 AC2 AC3
|
|
|
Conèixer diferents tipus de materials ceràmics, vidres, polímers i compostos i els seus processos de degradació, vida i prevenció i predir les seves propietats i aplicacions.
|
AC2
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
1. Materials d’enginyeria. |
2. |
2. Enllaç atòmic. |
3. |
3. Estructura Cristal•lina perfecta. |
4. |
4. Estructura Cristal•lina imperfecta. Defectes. |
5. |
5. Diagrames de fases. Equilibri microestructural. Diagrames importants en enginyeria mecànica. |
6. |
6. Equilibri i Cinètica. Tractament Tèrmic. Diagrames TTT. |
7. |
7. Metalls. Alliatges ferris i no ferris. Propietats mecàniques. |
8. |
8. Ceràmics, vidres, polímers i composites. |
9. |
9. Degradació i falla dels materials. |
10. |
10. Criteris per a la selecció dels materials estructurals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
40 |
80 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir l'assignatura |
Sessió Magistral |
Per facilitarl'aprenentatge de l'alumne |
Presentacions / exposicions |
Per part de l'alumne a fi i efecte d'observar l'aprenentatge assolit per l'alumne |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
per facilitar l'aprenentatge |
|
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
reunions personalitzades amb alumnes i amb grusps d'alumnes i de forma individuals per resoldre els dubtes així com per preparar presentacións per par dels alumnes sobre ciència de materials |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Prova en grup. Treball en equip integrat amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
15% |
Proves pràctiques |
Prova individual (20%).
Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals curtes i exercicis d'aplicació. Es realitza al final de quadrimestre (40%). |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
William F. Smith, Fundamentos de la ciencia e ingeniería de materiales, Cuarta edición, Mc Graw Hill
James F. Shackelford, Introducción a la ciencia de materiales para ingenieros , Cuarta edición, Prentice Hall
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Cap recomanació. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|