DATOS IDENTIFICATIVOS 2010_11
Asignatura (*) DISSENY EXPERIMENTAL Código 20625245
Titulación
Enginyeria Química i de Processos (MEQIP) (2010)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Únic anual
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Química
Coordinador/a
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Correo-e alberto.fernandez@urv.cat
Profesores/as
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Web
Descripción general e información relevante L'objectiu principal d'aquesta assignatura és aprendre a dissenyar experiments on es modifiquen els valors d'algunes variables d'entrada d'un sistema de manera que es pugui identificar les causes dels canvis en la resposta de sortida.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR4 El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat al laboratori (disseny d'experiments, superfícies de resposta). AR4
BC4
CC2
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a la fase de producció (control estadístic de procés). AR4
BC4
CC2
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a l'inspecció del producte acabat (control de recepció). AR4
BC4
CC2

Continguts
tema Subtema
Introducció. Introducció al disseny experimental.
Inferència estadística. Estimació i contrast d'hipòtesis.
Disseny factorial. Introducció al disseny factorial. Introducció al disseny factorial fraccionat.
Superfícies de resposta. Mètodes i disseny de superfícies de resposta.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
9 18 27
Treballs
0 16 16
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el mètode d'avaluació.
Sessió Magistral El professor explica els continguts teòrics de cada tema. S'utilitza la pissarra i la projecció dels apunts.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es demana als alumnes que facin i lliurin pràctiques, realitzades amb ordinador, relacionades amb els continguts que s'estan treballant en cada moment.
Treballs Els alumnes han de realitzar dos treballs pràctics sobre la darrera part del temari.

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
descripción
Els alumnes poden tenir atenció personalitzada sobre qualsevol aspecte del curs durant les hores d'atenció als estudiants i durant les hores de pràctiques a l'aula.

Avaluació
  descripción Peso
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es valorarà l’aprofitament de les hores de pràctiques. 50%
Treballs Es valorarà un informe escrit per a cadascun dels dos treballs a realitzar. 50%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica Hicks, C. R., Fundamental concepts in the design of experiments, Oxford University Press,
Montgomery, D. C., Design and analysis of experiments, John Wiley & Sons,

Complementària Moore, D. S. and McCabe, D. C., Introduction to the practice of statistics, W. H. Freeman and Company,
Myers, R. H. and Montgomery, D. C., Response surface methodology: process and product optimization using designed experiments, John Wiley & Sons,

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.