DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) ELABORACIÓ, PLANIFICACIÓ I GESTIÓ DE PROJECTES DE RECERCA I DESENVOLUPAMENT Codi 20635263
Ensenyament
Nanociència i Nanotecnologia (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
ROSELL LLOMPART, JOAN
Adreça electrònica joan.rosell@urv.cat
roger.guimera@urv.cat
Professors/es
ROSELL LLOMPART, JOAN
GUIMERA MANRIQUE, ROGER
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BR2 Treballar de manera autònoma amb iniciativa.
  BR3 Capacitat de gestió de la informació.
  BR4 Capacitat d’organització i planificació.
  BR5 Presa de decisions.
  BR6 Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional.
  BR8 Capacitat d'apendre
  BR9 Capacitat d'adaptar-se a noves situacions
  BR10 Habilitats crítiques: anàlisi i sintesi.
  BR11 Capacitat per generar noves idees (creativitat)
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC2 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)
  CC3 Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aquest curs pretén millorar les competències claus que es necessiten per al reexit desenvolupament de projectes de recerca. Introduïm i apliquem conceptes útils per a definir objectius de recerca, per a planificar un projecte de recerca o de tesis, per a estrucutrar i escriure una tesis, així com per a comunicar el treball verbalment (en presentacions formals) i per via escrita (en articles especialitzats o informes). S'encoratja els estudiants a participar activament a classe, per exemple a través de mini-debats. Els deures es desenvolupen al voltant dels diferents estadis del projecte de recerca de l'estudiant, escollit pel propi estudiant al començament del curs. BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR8
BR9
BR10
BR11
CC1
CC2
CC3

Continguts
Tema Subtema
1. Objectius de recerca i planificació de projectes.
2. Revisant la literatura especialitzada.
3. Escriptura d'articles i tesis.
4. Preparació i execució de presentacions orals
5. Ajuntant-ho tot. Questions ètiques.
Propietat intel·lectual.
Gestionant el meu pla.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1.5 0 1.5
 
Sessió Magistral
10 15 25
Debats
4 6 10
Resolució de problemes, exercicis
0 21 21
Presentacions / exposicions
1 10 11
 
Atenció personalitzada
0 0.5 0.5
 
Proves objectives de tipus test
1 5 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Objectius del curs. Afers organitzatius del curs.
Sessió Magistral Sessions magistrals. Exposició de coneixements teòrics i consells pràctics.
Debats S'estructuraran debats en grups sobre temes concrets, per exemple sobre casos de conflicte hipotètics.
Resolució de problemes, exercicis L'estudiant desenvoluparà exercicis sobre el projecte de recerca escollit.
Presentacions / exposicions Els estudiants faran presentacions orals sobre el seu projecte de recerca. En capacitat d'audiència, també aportaran el seu consell als altres estudiants sobre les seves presentacions orals.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es farà seguint un horari comunicat al començament del curs.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats Dos o més grups defensaran punts de vista contraposats sobre diferents temes, per exemple, sobre com gestionar condicions d'ambient de treball o de recursos difícils, o sobre dilemes ètics. 10%
Resolució de problemes, exercicis Solucions als lliurables corresponents a cadascuna de les classes magistrals. 60%
Presentacions / exposicions Els estudiants faran exposicions orals dels seus projectes, posant en pràctica les metodologies explicades a classe. En alguns cassos, també rebran consells dels altres estudiants, que faran d'audiència. 20%
Proves objectives de tipus test Proves tipus test sobre coneixements teòrics. 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3a, Springer, 1996
Michael Alley, Craft of Scientific Presentations, 1a, Springer, 2002
Alon U., “How to give a good talk”, Molecular Cell, 36, pp. 165-7, 2009
Alon U., “How To Choose a Good Scientific Problem”, Molecular Cell , 35, MOLCEL 3237, 2009
Hengl, T. and Gould, M., “Rules of thumb for writing research articles”, , 2002
Francis L. Macrina, Scientific Integrity: Text and Cases in Responsible Conduct of Research, ASM Press, 3rd edition, 2005
W. Strunk Jr. and E.B. White, The Elements of Style, Longman, 4th edition, 1999
R. K. Van Wagenen, Writing a Thesis. Substance and Style, Prentice Hall (Englewood Cliffs), 1991
Weinberg S., “Four Golden Lessons”, Nature 426: 389, 2003
Woodford F.P. , “Sounder Thinking Through Clearer Writing” , Science 156 (3776): 743-745, 1967

Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3rd edition, Springer, 1996.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TREBALL DE FI DE MÀSTER/20635301

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent