Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR1 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BR2 |
Treballar de manera autònoma amb iniciativa. |
|
BR3 |
Capacitat de gestió de la informació. |
|
BR4 |
Capacitat d’organització i planificació. |
|
BR5 |
Presa de decisions. |
|
BR6 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
|
BR8 |
Capacitat d'apendre |
|
BR9 |
Capacitat d'adaptar-se a noves situacions |
|
BR10 |
Habilitats crítiques: anàlisi i sintesi. |
|
BR11 |
Capacitat per generar noves idees (creativitat) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
|
CC3 |
Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà. |
Objectius |
Competències |
Aquest curs pretén millorar les competències claus que es necessiten per al reexit desenvolupament de projectes de recerca. Introduïm i apliquem conceptes útils per a definir objectius de recerca, per a planificar un projecte de recerca o de tesis, per a estrucutrar i escriure una tesis, així com per a comunicar el treball verbalment (en presentacions formals) i per via escrita (en articles especialitzats o informes). S'encoratja els estudiants a participar activament a classe, per exemple a través de mini-debats. Els deures es desenvolupen al voltant dels diferents estadis del projecte de recerca de l'estudiant, escollit pel propi estudiant al començament del curs. |
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR8 BR9 BR10 BR11
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1. Objectius de recerca i planificació de projectes. |
|
2. Revisant la literatura especialitzada. |
|
3. Escriptura d'articles i tesis. |
|
4. Preparació i execució de presentacions orals |
|
5. Ajuntant-ho tot. |
Questions ètiques.
Propietat intel·lectual.
Gestionant el meu pla. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Debats |
|
4 |
6 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
21 |
21 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
10 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0.5 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Objectius del curs. Afers organitzatius del curs. |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals. Exposició de coneixements teòrics i consells pràctics. |
Debats |
S'estructuraran debats en grups sobre temes concrets, per exemple sobre casos de conflicte hipotètics. |
Resolució de problemes, exercicis |
L'estudiant desenvoluparà exercicis sobre el projecte de recerca escollit. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran presentacions orals sobre el seu projecte de recerca. En capacitat d'audiència, també aportaran el seu consell als altres estudiants sobre les seves presentacions orals. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà seguint un horari comunicat al començament del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Dos o més grups defensaran punts de vista contraposats sobre diferents temes, per exemple, sobre com gestionar condicions d'ambient de treball o de recursos difícils, o sobre dilemes ètics. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
Solucions als lliurables corresponents a cadascuna de les classes magistrals. |
60% |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran exposicions orals dels seus projectes, posant en pràctica les metodologies explicades a classe. En alguns cassos, també rebran consells dels altres estudiants, que faran d'audiència. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Proves tipus test sobre coneixements teòrics. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3a, Springer, 1996
Michael Alley, Craft of Scientific Presentations, 1a, Springer, 2002
Alon U., “How to give a good talk”, Molecular Cell, 36, pp. 165-7, 2009
Alon U., “How To Choose a Good Scientific Problem”, Molecular Cell , 35, MOLCEL 3237, 2009
Hengl, T. and Gould, M., “Rules of thumb for writing research articles”, , 2002
Francis L. Macrina, Scientific Integrity: Text and Cases in Responsible Conduct of Research, ASM Press, 3rd edition, 2005
W. Strunk Jr. and E.B. White, The Elements of Style, Longman, 4th edition, 1999
R. K. Van Wagenen, Writing a Thesis. Substance and Style, Prentice Hall (Englewood Cliffs), 1991
Weinberg S., “Four Golden Lessons”, Nature 426: 389, 2003
Woodford F.P. , “Sounder Thinking Through Clearer Writing” , Science 156 (3776): 743-745, 1967
|
Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3rd edition, Springer, 1996. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/20635301 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|