DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20635301
Ensenyament
Nanociència i Nanotecnologia (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
RIUS FERRÚS, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica fxavier.rius@urv.cat
magdalena.constanti@urv.cat
jordi.riu@urv.cat
ioanis.katakis@urv.cat
ciara.osullivan@urv.cat
teresa.mairal@urv.cat
mayreli.ortiz@urv.cat
franciscojavier.andrade@urv.cat
Professors/es
RIUS FERRÚS, FRANCISCO JAVIER
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
RIU RUSELL, JORDI
KATAKIS ., IOANIS
O'SULLIVAN ., CIARA
MAIRAL LERGA, TERESA
ORTÍZ RODRÍGUEZ, MAYRELI
ANDRADE ., FRANCISCO JAVIER
Web http://moodle.urv.net/docnet/docencia/
Descripció general i informació rellevant Aquest és el tema més important del programa de Màster. Consisteix en el desenvolupament d'un treball original d'investigació en el laboratori. El treball haurà de ser escrit i defensat en anglès i en sessió pública.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BR2 Treballar de manera autònoma amb iniciativa.
  BR3 Capacitat de gestió de la informació.
  BR4 Capacitat d’organització i planificació.
  BR5 Presa de decisions.
  BR7 Treball en equip
  BR9 Capacitat d'adaptar-se a noves situacions
  BR11 Capacitat per generar noves idees (creativitat)
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà.
  CC4 Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger.
  CC6 Tenir adquirides les competències bàsiques en TIC.
  CC7 Habilitat per comunicar-se amb experts d'altres camps professionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L'estudiant ha de practicar i adquirir una sèrie de competències que són, en molts casos, complementàries a les adquirides a la resta d'assignatures. En ser l'assignatura purament prèctica al laboratori cal tenir iniciativa, creativitat, cal ser crític, cal saber planificar i organitzar-se, etc. A la vegada, es treballa en equip, així doncs cal tenir les habilitats per relacionar-se i treballar amb altres companys. BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR7
BR9
BR11
CC3
CC4
CC6
CC7

Continguts
Tema Subtema
1 Estudi i selecció del treball a realitzar. Identificació clara dels objectius a assolir.
2 Una vegada el treball experimental ha estat seleccionat, cal una revisió bibliogràfica a fons per conèixer l'estat del tema. Cal saber justificar bé l'elecció del treball i el valor afegit que representa.
3 Preparació del treball experimental. Preparació dels procediments, reactius, instruments que es portaran a terme
4 Execució del treball al laboratori.
5 Redacció del document que reculli tot el treball realitzat. Aquest document tindrà el mateix format que un treball de recerca per publicar en una revista científica. Es redactarà en anglès.
6 Presentació i defensa del treball devant del tribunal format per tres professors que intervenen en aquest o altres programes de màster.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 5 10
 
Debats
18 18 36
Presentacions / exposicions
4 0 4
Treballs
600 0 600
 
Atenció personalitzada
50 50 100
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del treball a realitzar i dels supervisors amb els que es formarà l'equip de treball.
Debats debats constants al llarg del treball de recerca per tal d'anar guiant a l'estudiant en tots els aspectes que comporta la metodologia del treball experimental.
Presentacions / exposicions Presentació i defensa del treball experimental. Normalment es realitza amb el suport d'un ppt que s'ha preparat prèviament.
Treballs El treball experimental ha de quedar reflectit en una memòria que té la forma d'un treball de recerca publicable a una revista científica.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Reunions continuades amb l'alumne, individualment o amb l'equip de treball en el que estigui inserit, per a fer el seguiment continuat de cadascuna de les etapes descrites del treball.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Davant del jurat del treball Fi de Màster 100
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Cada treball de Màster té les seves pròpies fonts d'informació. N'hi han unes de generals, com són les revistes científiques, les enciclopèdies i manuals, però, en general, cada treball requereix una especificitat en les fonts d'¡informació.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent