Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
Saber els principis de funcionament dels sistemes de aire condicionat i calefacció. |
|
AR2 |
Saber els principis de transferència de calor, termodinàmica i mecànica de fluids. |
|
AR4 |
Conèixer la normativa a aplicar en el disseny i operació de les instal.lacions. |
|
AR5 |
Conèixer i seleccionar els diferents equips i sistemes per aire condicionat i calefacció que hi ha al mercat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel.lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
|
CC7 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments termodinàmics i el càlcul dels cicles de refrigeració per compressió mecànica de vapor, els cicles de refrigeració per absorció i les bombes de calor |
AR1 AR2
|
BC2 BC7 BC13
|
CC1 CC7
|
Saber seleccionar els components d’un cicle de refrigeració per compressió mecànica de vapor. |
AR5
|
BC2 BC4
|
CC1 CC5
|
Saber analitzar un procés de combustió i el funcionament d'una caldera |
AR1 AR4 AR5
|
BC2 BC3 BC6
|
CC1 CC5
|
Coneixer el funcionament i components d'un sistema de solar tèrmic |
AR1 AR5
|
BC1 BC2 BC4 BC6
|
CC1 CC5
|
Tema |
Subtema |
Termodinàmica i cicles de compressió mecànica de vapor. |
|
Refrigerants |
|
Compressors |
|
Condensadors i evaporadors |
|
Válvules i dispositius de regulació |
|
Torres de refrigeració i normativa relacionada |
|
Cicles de refrigeració per absorció |
|
Combustió i calderes |
|
Solar tèrmica |
|
Bombes de calor |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
3 |
9 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
6 |
6 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
50 |
75 |
Seminaris |
|
3 |
3 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes, així com a la presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Introducció dels conceptes teòrics mitjançant classes expositives del professor |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució a classe i en grup de problemes relacionats amb els continguts teòrics introduïts en les classes magistrals |
Seminaris |
Presentació de temes específics per part d'especialistes d’empreses del sector |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Resoldre dubtes a l'alumne sobre els conceptes introduïts a les classes magistrals i ajut en la resolució dels problemes plantejats. Les consultes es faran a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes en grup l'aula en les sessions de problemes |
25 |
Proves pràctiques |
Prova al final de l’assignatura on l’alumne haurà de resoldre individualment dos problemes similars als treballats en les sessions de problemes. |
75 |
Altres |
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Carrier, Manual de Aire Acondicionado, , Ediciones Técnicas Marcombo,2009
Dinçer, I., Refrigeration systems and applications, , Wiley, 2003
Fernández-Seara, J., Sistemas de refrigeración por compresión mecánica de vapor, , Editorial Ciencia 3, 2004
Cañada Rivera, J., Manual d'energia solar térmica. Disseny i càlcul d'instal.lacions, , Monografies de la Universitat Politècnica de Valèn
Rosas i Casals, M., Instalaciones de calefacción, , Editorial UOC
|
Carrier, Manual de Aire Acondicionado, Ediciones Técnicas Marcombo, 2009 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|