DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) CERTIFICACIÓ ENERGÈTICA D'EDIFICIS Codi 20655222
Ensenyament
Tecnologies de Climatització i Eficiència Energètica en Edificis (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
RODRÍGUEZ MAESTRE, ISMAEL
Adreça electrònica alberto.coronas@urv.cat
juanmanuel.rodriguez@urv.cat
ismael.rodriguez@urv.cat
Professors/es
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
RODRIGUEZ GONZALEZ, JUAN MANUEL
RODRÍGUEZ MAESTRE, ISMAEL
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer el context legislatiu actual en matèria de limitació de demanda energètica i certificació energètica d’edificis, així com capacitar-se en l’ús dels programes LIDER i CALENER, promoguts pel govern d’Espanya amb aquesta finalitat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR4 Conèixer la normativa a aplicar en el disseny i operació de les instal.lacions.
  AR5 Conèixer i seleccionar els diferents equips i sistemes per aire condicionat i calefacció que hi ha al mercat.
  AR8 Conèixer la normativa sobre qualitat de l'aire en edificis.
  AR9 Saber dissenyar un sistema de renovació d'aire.
  AR11 Saber seleccionar els equips per a cada instal.lació.
  AR15 Saber seleccionar els materials adequats.
  AR18 Saber elaborar un projecte de climatització d'un edifici.
  AR19 Conèixer solucions arquitectòniques per a reduir el consum energètic dels edificis.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel.lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC7 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer el context legislatiu actual en matèria de limitació de demanda energètica i certificació energètica d’edificis, així com capacitar-se en l’ús dels programes LIDER i CALENER, promoguts pel govern d’Espanya amb aquesta finalitat. AR4
AR5
AR8
AR9
AR11
AR15
AR18
AR19
BC7
CC7

Continguts
Tema Subtema
Introducció: context legislatiu europeu
Normativa espanyola d’estalvi d’energia i sobre certificació energètica
Software LIDER de limitació de la demanda energètica
Software de certificació CALENER VYP per habitatges i petits edificis terciaris Generalitats
Introducció de la geometria de l’edifici
Introducció de les instal•lacions i sistemes
Software de certificació CALENER GT per a grans edificis terciaris Generalitats
Introducció de la geometria de l’edifici
Introducció de les instal•lacions i sistemes

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
45 35 80
Sessió Magistral
40 20 60
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves pràctiques
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Les consultes es faran a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Assistència i participació en les sessions: Es valorarà el grau d’implicació dels estudiants en les sessions de treball.

Exercicis de seguiment proposats a classe: En cada sessió es treballaran exemples i es proposaran exercicis que hauran de completar-se.

10%




15%
Proves pràctiques Els alumnes hauran de resoldre un exercici final que integra tots els conceptes vistos en l’assignatura 75%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent