DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) EFICIÈNCIA ENERGÈTICA I AUDITORIES EN EDIFICIS Codi 20655223
Ensenyament
Tecnologies de Climatització i Eficiència Energètica en Edificis (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
LÓPEZ VILLADA, JESÚS
Adreça electrònica alberto.coronas@urv.cat
juanmanuel.rodriguez@urv.cat
jesus.lopez@urv.cat
joaquin.carabias@urv.cat
Professors/es
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
RODRIGUEZ GONZALEZ, JUAN MANUEL
LÓPEZ VILLADA, JESÚS
RODRÍGUEZ CARABIAS, JOAQUIN ANDRES
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer els procediments i metodologia per dur a terme auditories energètiques en edificis, així com capacitar-se en l’ús dels instruments portàtils per a la realització de les mateixes. També conèixer les eines disponibles en el camp de la millora energètica de les isntal•lacions en edificis i les últimes novetats en equips i dispositius més eficients.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR4 Conèixer la normativa a aplicar en el disseny i operació de les instal.lacions.
  AR5 Conèixer i seleccionar els diferents equips i sistemes per aire condicionat i calefacció que hi ha al mercat.
  AR8 Conèixer la normativa sobre qualitat de l'aire en edificis.
  AR14 Saber fer una auditoria energètica d'un edifici.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els procediments i metodologia per dur a terme auditories energètiques en edificis, així com capacitar-se en l’ús dels instruments portàtils per a la realització de les mateixes. També conèixer les eines disponibles en el camp de la millora energètica de les isntal•lacions en edificis i les últimes novetats en equips i dispositius més eficients. AR4
AR5
AR8
AR14
BC15

Continguts
Tema Subtema
Introducció i marc legislatiu europeu en matèria d’eficiència energètica en edificis
Anàlisi energètica de les instal•lacions en l’edificació
Procediments per a la realització d’auditories energètiques en edificis
Requeriments normatius relacionats amb les auditories energètiques i les inspeccions periòdiques de les instal•lacions dels edificis
Ús d’instruments i equips per a auditories energètiques
Estratègies i dispositius per millorar l’eficiència energètica de les instal•lacions dels edificis

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
25 25 50
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 10 18
Resolució de problemes, exercicis
3 0 3
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves pràctiques
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Introducció dels conceptes teòrics mitjançant classes expositives del professor
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Les consultes es faran a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Assistència i participació en les sessions: Es valorarà el grau d’implicació dels estudiants en les sessions de treball.

15%
Proves pràctiques Els alumnes hauran de resoldre exercicis que integrin els conceptes vistos en l’assignatura

85%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent