DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20655301
Ensenyament
Tecnologies de Climatització i Eficiència Energètica en Edificis (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Treball fi de màster Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.coronas@urv.cat
manel.valles@urv.cat
juancarlos.bruno@urv.cat
mahmoud.bourouis@urv.cat
juanmanuel.rodriguez@urv.cat
jesus.lopez@urv.cat
jordi.ortiga@urv.cat
joaquin.carabias@urv.cat
0
Professors/es
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
VALLÈS RASQUERA, JOAN MANEL
BRUNO ARGILAGUET, JUAN CARLOS
BOUROUIS CHEBATA, MAHMOUD
RODRIGUEZ GONZALEZ, JUAN MANUEL
LÓPEZ VILLADA, JESÚS
ORTIGA GUILLEN, JORDI
RODRÍGUEZ CARABIAS, JOAQUIN ANDRES
QUINCE COLOMÉS, NÚRIA
Web
Descripció general i informació rellevant Dur a terme un treball on s’apliquin els coneixements adquirits en la resta d’assignatures cursades en el màster i que impliqui també aprofundir en els mateixos.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 Saber els principis de funcionament dels sistemes de aire condicionat i calefacció.
  AR2 Saber els principis de transferència de calor, termodinàmica i mecànica de fluids.
  AR3 Saber treballar amb seguretat.
  AR4 Conèixer la normativa a aplicar en el disseny i operació de les instal.lacions.
  AR5 Conèixer i seleccionar els diferents equips i sistemes per aire condicionat i calefacció que hi ha al mercat.
  AR6 Saber calcular les càrregues tèrmiques dels edificis.
  AR7 Saber utilitzar els programes de simulació dinàmica d'edificis per a optimitzar el disseny i integració dels equips.
  AR8 Conèixer la normativa sobre qualitat de l'aire en edificis.
  AR9 Saber dissenyar un sistema de renovació d'aire.
  AR10 Saber els mètodes i programes de càlcul específics per a cada equip.
  AR11 Saber seleccionar els equips per a cada instal.lació.
  AR12 Saber dimensionar una instal.lació solar tèrmica o fotovoltaica d'un edifici.
  AR13 Conèixer el equips comercials i nous desenvolupaments de sistemes de climatització activats per energia tèrmica.
  AR14 Saber fer una auditoria energètica d'un edifici.
  AR15 Saber seleccionar els materials adequats.
  AR16 Saber dimensionar les canonades i connexions dels equips.
  AR17 Conèixer els sistemes de control de les instal.lacions.
  AR18 Saber elaborar un projecte de climatització d'un edifici.
  AR19 Conèixer solucions arquitectòniques per a reduir el consum energètic dels edificis.
  AR20 Coneixements bàsics d'electricitat incloent motors, proteccions i quadres de maniobra.
  AR21 Conèixer les operacions de posta en marxa, manteniment i reparació de l'equip.
  AR22 Conèixer les línies de recerca actuals en sistemes de climatització d'edificis.
  AR23 Conèixer la concepció, planificació, execució de projectes de R+D.
  AR24 Saber fer l'avaluació crítica de resultats de recerca pròpia o aliena.
  AR25 Desenvolupament de dissenys eficients d'estudis experimentals o de simulació numèrica incloent l’anàlisi de dades obtingudes.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel.lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat.
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social.
  BC10 Lideratge.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC12 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC13 Aprendre a aprendre.
  BC14 Planificació i organització.
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
  BC16 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria).
  CC7 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC8 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Dur a terme un treball on s’apliquin els coneixements adquirits en la resta d’assignatures cursades en el màster i que impliqui també aprofundir en els mateixos. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AR6
AR7
AR8
AR9
AR10
AR11
AR12
AR13
AR14
AR15
AR16
AR17
AR18
AR19
AR20
AR21
AR22
AR23
AR24
AR25
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Continguts
Tema Subtema
Proposta de títol del treball i de supervisor
Acceptació per part del coordinador
Inici del treball
Lliurament del 1r informe de seguiment/supervisió
Lliurament del 2n informe de seguiment/supervisió
Lliurament del 1r esborrany de la memòria al supervisor
Lliurament de la memòria corregida a l’alumne
Lliurament de la memòria definitiva
Acceptació definitiva i conformitat per a la defensa
Defensa

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Treballs
0 650 650
Presentacions / exposicions
2 50 52
Supervisió
30 0 30
 
Atenció personalitzada
20 0 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes, així com a la presentació de l’assignatura.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Supervisió Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Reunions personals amb el coordinador del màster per definir l’enfoc del treball, i proposar títol i supervisor. Reunions periòdiques amb el supervisor a fi de resoldre els dubtes i realitzar un un seguiment detallat de l’evolució de l’alumne i el seu treball. A més, es podran fer també consultes al supervisor i altres professors a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor. En la plataforma Moodle s’hauran d’anar penjant els diferents documents i informeses d’avanç del treball.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Document final lliurat: Qualitat final del treball realitzat 50%
Presentacions / exposicions Defensa oral: Claredat expositiva, domini del tema del treball, resolució satisfactòria de les qüestions plantejades pel tribunal. 35%
Supervisió Seguiment de l’alumne durant les diferents fases del treball: Actitud de l’alumne, forma de treballar, puntualitat en les entregues dels informes de seguiment, etc. 15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

En funció del tipus de treball a realizar

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent