Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes. |
|
AR6 |
A2.2. Avaluar críticament els resultats d'investigació, pròpia o aliena. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BR8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat en el laboratori (disseny d'experiments, superfícies de resposta).
|
AR4 AR6
|
BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat en la fase de producció (control estadístic de procés).
|
AR4 AR6
|
BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat en la inspecció del producte acabat (control de recepció).
|
AR4 AR6
|
BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3
|
Proporcionar instruments estadístics per a l'anàlisi de sèries de dades que s'obtenen en el desenvolupament de projectes de recerca. |
AR4 AR6
|
BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3
|
Proporcionar a l'alumne una introducció als instruments estadístics per a l'anàlisi de l'atzar i/o seqüencial de dades que s'obtenen en el desenvolupament de projectes experimentals de recerca. |
AR4 AR6
|
BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3
|
Proporcionar a l'estudiant la capacitat per planificar i per resoldre el disseny i anàlisis estadístiques d'experiments. |
AR4 AR6
|
BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
Introducció al disseny experimental. |
Inferència estadística. |
Estimació i contrast d'hipòtesis. |
Disseny factorial. |
Introducció al disseny factorial.
Introducció al disseny factorial fraccionat. |
Superfícies de resposta. |
Mètodes i disseny de superfícies de resposta. |
Anàlisi seqüencial de sèries de dades. |
Estadística multivariable. |
Anàlisi de sèries de dades no seqüencials. |
Experiments comparatius. |
Dades seqüencials. |
Definicions bàsiques i models.
Anàlisi en el domini temporal.
Anàlisi en el domini de freqüència.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
7 |
21 |
Treballs |
|
0 |
14 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'utilitzarà, i el mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de cada tema. S'utilitza la pissarra i la projecció de material docent. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es demana als alumnes que facin i lliurin pràctiques, realitzades amb ordinador, relacionades amb els continguts que s'estan treballant en cada moment. |
Treballs |
Els alumnes han de realitzar dos treballs pràctics sobre l'última part del temari en què s'ha de demostrar l'adquisició dels continguts desenvolupats durant l'assignatura. |
|
Descripció |
Els alumnes poden tenir atenció personalitzada sobre qualsevol aspecte del curs durant les hores d'atenció als estudiants.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes han de lliurar problemes a realitzar durant les hores de pràctiques. Aquesta tasca s'avalua mitjançant els problemes lliurats. |
50% |
Treballs |
S'avaluarà un informe escrit per a cada un dels dos treballs a realitzar. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Hicks, C. R., Fundamental concepts in the design of experiments, Oxford University Press,
Montgomery, D. C., Design and analysis of experiments, John Wiley and Sons,
|
|
Complementària |
Moore, D. S.; McCabe, D. C., Introduction to the practice of statistics, W. H. Freeman and Company,
Myers, R. H.; Montgomery, D. C., Response surface methodology: process and product optimization using designed experiments, John Wiley and Sons,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|