DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) ENGINYERIA BIOQUÍMICA Codi 20665201
Ensenyament
Investigació en Enginyeria Química i de Processos (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
MASIP VERNIS, LLUIS
Adreça electrònica asta.sakalyte@urv.cat
lluis.masip@urv.cat
Professors/es
SAKALYTE ., ASTA
MASIP VERNIS, LLUIS
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Introducció als conceptes fonamentals de la biotecnologia.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats.
  AR2 A1.2. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit d'investigació triat.
  AR4 A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes.
  AR8 A2.4 Sensibilització en temes mediambientals i socials.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Parla un llenguatge comú amb els experts en Enginyeria Bioquímica per establir objectius i projectes viables, així com productes basats en nocions avançades dels genèrics i la biologia molecular. AR2
Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes que requereixen l'us de la biotecnologia i la tecnologia de bioprocessos. AR4
Desenvolupa idees innovadores i processos de disseny i serveis que aprofitin les possibilitats de la tecnologia bioquímica. AR1
Tenir en compte consideracions ambientals en la realització de projectes en l'àmbit de la biotecnologia. AR8
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació. BR1
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions. CC2

Continguts
Tema Subtema
La definició de la biotecnologia i el seu progrés en l'ultim segle.
Les tècniques fonamentals de la biotecnologia i les seves aplicacions.
La tecnologia del PCR.
Seqüenciació de ADN.
Les companyies farmacèutiques en el mercat actual.
Biotecnologia i agricultura.
Aliments i animals genèticament modificats.
Genòmica i proteòmica.
La teràpia gènica i animals transgènics.
ADN "fingerprinting" i forense.
Cèl·lules mare i clonació.
La bioètica.
Invertir en biotecnologia.
Projecte genoma humà.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
10 15 25
Seminaris
12 19 31
Pràctiques a laboratoris
5 10 15
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Pràctiques a laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Avaluació de la captació de coneixement a partir dels seminaris. 30%
Pràctiques a laboratoris Avaluació d'exercicis de caràcter pràctic en un laboratori virtual. 30%
Proves mixtes Una prova mixta al final del curs.
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.
40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per fer mitja cal obtenir almenys un 3.5 sobre 10 en cada un dels termes d'avaluació.


Fonts d'informació

Bàsica BAILEY, J.E., OLLIS, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill, 1986

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent