Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats. |
|
AR2 |
A1.2. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit d'investigació triat. |
|
AR4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes. |
|
AR8 |
A2.4 Sensibilització en temes mediambientals i socials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
Parla un llenguatge comú amb els experts en Enginyeria Bioquímica per establir objectius i projectes viables, així com productes basats en nocions avançades dels genèrics i la biologia molecular. |
AR2
|
|
|
Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes que requereixen l'us de la biotecnologia i la tecnologia de bioprocessos. |
AR4
|
|
|
Desenvolupa idees innovadores i processos de disseny i serveis que aprofitin les possibilitats de la tecnologia bioquímica. |
AR1
|
|
|
Tenir en compte consideracions ambientals en la realització de projectes en l'àmbit de la biotecnologia. |
AR8
|
|
|
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació. |
|
BR1
|
|
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions. |
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
La definició de la biotecnologia i el seu progrés en l'ultim segle. |
|
Les tècniques fonamentals de la biotecnologia i les seves aplicacions. |
|
La tecnologia del PCR. |
|
Seqüenciació de ADN. |
|
Les companyies farmacèutiques en el mercat actual. |
|
Biotecnologia i agricultura. |
|
Aliments i animals genèticament modificats. |
|
Genòmica i proteòmica. |
|
La teràpia gènica i animals transgènics. |
|
ADN "fingerprinting" i forense. |
|
Cèl·lules mare i clonació. |
|
La bioètica. |
|
Invertir en biotecnologia. |
|
Projecte genoma humà. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Seminaris |
|
12 |
19 |
31 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
|
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Avaluació de la captació de coneixement a partir dels seminaris. |
30% |
Pràctiques a laboratoris |
Avaluació d'exercicis de caràcter pràctic en un laboratori virtual. |
30% |
Proves mixtes |
Una prova mixta al final del curs.
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer mitja cal obtenir almenys un 3.5 sobre 10 en cada un dels termes d'avaluació. |
Bàsica |
BAILEY, J.E., OLLIS, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill, 1986
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|