DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TÈCNIQUES ECOEFICIENTS PER AL DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES Codi 20665216
Ensenyament
Investigació en Enginyeria Química i de Processos (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
MODESTO LÓPEZ, LUIS BALAM
Adreça electrònica carme.guell@urv.cat
luis.modesto@urv.cat
Professors/es
GÜELL SAPERAS, MARIA CARMEN
MODESTO LÓPEZ, LUIS BALAM
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura l'estudiant comprendrà la importància de les tècniques ecoeficients de disseny de processos i productes per a la consecució de processos sostenibles. També coneix les oportunitats de competència industrial que suposen l'ecoeficiència i l'ecoinnovació. Es busca a més que l'estudiant conegui diferents metodologies ecoeficients per al disseny de processos i productes i es familiaritzar-se amb el maneig d'eines d'ajuda per dissenyar processos i productes d'una manera ecoeficient.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats.
  AR2 A1.2. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit d'investigació triat.
  AR3 A1.3. Realitzar recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats.
  AR4 A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes.
  AR5 A2.1. Presentar els resultats seguint el format de literatura científica, d'acord amb els estàndards comunament acceptats.
  AR6 A2.2. Avaluar críticament els resultats d'investigació, pròpia o aliena.
  AR7 A2.3. Assessorar en assumptes d'enginyeria legal, econòmica i financera relacionada amb l'aplicació dels resultats d'investigació als àmbits industrials.
  AR8 A2.4 Sensibilització en temes mediambientals i socials.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BR2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BR3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BR4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BR5 B2.3. Motivar i transmetre entusiasme als altres
  BR6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BR7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BR8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BR9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
  BR10 B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris.
  BR11 B5.3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en un context d'investigació i innovació
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analitza i dissenya processos sostenibles i dissenys intel·ligents AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AR6
AR7
AR8
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR10
BR11
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Indicadors d'ecoeficiència en la indústria
Anàlisi i disseny de processos sostenibles
Dissenys intel • ligents de processos de producció
Models multicriteri per a la presa de decisions des del punt de vista de la sostenibilitat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
25 37.5 62.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
14 21 35
Supòsits pràctics/ estudi de casos
10 15 25
Pràctiques a través de TIC
10 15 25
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
despatx: 210 telèfon de contacte: 977-55-8656 e-mail: luis.modesto@urv.cat

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup i comandes periòdicament al final d'una sessió. 15%
Supòsits pràctics/ estudi de casos Realització de pràctiques en grup per traslladar els coneixements teòrics a les eines informàtiques i introduir el coneixement i maneig de programari específic. Inclou el treball individual de l'alumne. 10%
Pràctiques a través de TIC Discussió i resolució d'un problema obert subjecte a restriccions però amb múltiples solucions. Lliurament d'un informe, típicament en grup. 25%
Proves mixtes Proves individuals intermèdies mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts proporcionats fins al moment. Prova individual al final del període lectiu que pot ser global o restringida d'acord amb el rendiment previ de l'estudiant. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent