DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TÈCNIQUES AVANÇADES PER AL TRACTAMENT EFICIENT I REVALORITZACIÓ DE RESIDUS Codi 20665217
Ensenyament
Investigació en Enginyeria Química i de Processos (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
GARCIA VALLS, RICARD
Adreça electrònica ricard.garcia@urv.cat
ricardojose.chimenton@urv.cat
luis.modesto@urv.cat
Professors/es
GARCIA VALLS, RICARD
CHIMENTON ., RICARDO JOSE
MODESTO LÓPEZ, LUIS BALAM
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs introdueix als estudiants a la tecnologia de membranes, partira dels conceptes basics i arribara a les darreres tecnologies encara en fase de desenvolupament pero amb clares possibilitats d'implantacio comercial. Durant el curs es resoldra casos reals tant a l'aula com al laboratori i es presentaran les darreres tendencies industrials.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats.
  AR3 A1.3. Realitzar recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats.
  AR4 A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes.
  AR5 A2.1. Presentar els resultats seguint el format de literatura científica, d'acord amb els estàndards comunament acceptats.
  AR8 A2.4 Sensibilització en temes mediambientals i socials.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BR6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BR8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BR9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
  BR10 B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris.
  BR11 B5.3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en un context d'investigació i innovació
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Determina la tecnología de membranas para utilizar según las especies a separar. Establece el rango adecuado de las condiciones de funcionamiento para cada proceso y problema de separación. Selecciona el material, estructura y configuración adecuados de la membrana de acuerdo a los compuestos involucrados. Conecta el tipo de módulo con la aplicación y el material de la membrana. AR1
AR3
AR4
AR5
AR8
BR1
BR8
BR9
BR11
CC1
CC2
CC3
Coneixement de les tecniques en catalisi per al tractament d'efluents contaminats Coneixement dels diferents tipus de reactors catalitics i la seva aplicacio ambiental AR1
AR3
AR4
AR5
AR8
BR1
BR6
BR8
BR9
BR10
CC1
CC2
CC3

Continguts
Tema Subtema
Definicions. Mecanismes. Configuracions i mòduls. Microfiltració (MF), ultrafiltració (UF), nanofiltració (NF). Osmosi inversa (RO). Diàlisi. Electrodiàlisi. Pervaporació. Integració amb altres processos.
Tecniques en catalisi per al tractament d'efluents contaminats
Tipus de reactors catalitics i la seva aplicacio ambiental

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Pràctiques a laboratoris
5 10 15
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
11 20 31
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció del curs i definicions bàsiques
Pràctiques a laboratoris Laboratori bàsic de tecnologia de membranes
Sessió Magistral Classes magistrals descriptives
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària resolució d'exercisis a l'aula i/o casos

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves mixtes Ressolució d'exercisis a classe
Presentacions /exposicions
Pràctiques de laboratori
Proves presencials individuals
25%
25%
25%
25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, 2nd Ed, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1997.

 



Complementària R.W. Baker, Membrane technology and applications, 2004, John Wiley & Sons, Chichester
E.J. Hoffman, Membrane separations technology : single-stage, multistage, and differential permeation, 2000, Gulf Professional Pub., Boston
R. Rautenbach, R. Albrecht, Membrane processes, 1989, Wiley, New York,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent