DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) BIODIVERSITAT I ECOSISTEMES Codi 20675103
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica marta.schuhmacher@urv.cat
magdalena.constanti@urv.cat
mariaasuncion.anton@urv.cat
Professors/es
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
ANTON VALLEJO, MARIA ASUNCIÓN
Web
Descripció general i informació rellevant El curs treballa l'integració en la presa de decisions dels valors econòmics de la biodiversitat i els serveis proporcionats pels ecosistemes o serveis sistèmics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
  AP4 A1.4. Aplicar les eines i estratègies de gestió i/o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat.
  AP5 A2.1. Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat, per exemple els de la indústria química i alimentària.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneix els béns i serveis dels ecosistemes i analitza l'impacte de l'ús del sòl sobre el canvi climàtic Avalua els impactes ambientals originats per l'activitat humana AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BP1
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC3
CC4

Continguts
Tema Subtema
- Béns i serveis ecosistèmics.
informe TEEB
Activitat humana i el seu impacte sobre l'ecosistema.
- Impacte de l'ús del sòl i canvi climàtic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
20 30 50
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
5 7.5 12.5
Supòsits pràctics/ estudi de casos
5 7.5 12.5
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària ormulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Supòsits pràctics/ estudi de casos lantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Reunió amb l'alumne prèvia cita a través del correu

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 30
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 30
Altres

examen final

40
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent