DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) MODELS DE TRANSPORT DE CONTAMINANTS Codi 20675104
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica marta.schuhmacher@urv.cat
ildefonso.cuesta@urv.cat
jordi.grifoll@urv.cat
0
Professors/es
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
GRIFOLL TAVERNA, JORDI
KUMAR ., VIKAS
Web
Descripció general i informació rellevant The course is teach students the major transport processes of pollutants in the environment, and the application of the existing programs to different case studies.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To learn and apply the transport models in the different media for solving environment problems. AP1
AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Fundamental equations governing the transport of pollutants. Fundamental equations governing the transport of pollutants.

- Transport of pollutants: surface water, groundwater, soil
Modelos multicompartimentales - models multicompartimental

-Tractament de la variabilitat i incertesa en els estudis ambientals

- Models integrats per a l'avaluació ambiental i la presa de decisió

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 22.5 37.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
20 30 50
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
20 30 50
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
6 7.2 13.2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Reunió amb l'alumne prèvia cita a través del correu electronic

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 20
Proves mixtes Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 20
Altres

Treballs que realitza l'alumne. Examen final

40
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Donald Mackay, Wan Ying Shiu, Kuo Ching Ma. , Illustrated Handbook of Physical-Chemical Properties and Environmental fate for organic chemicals. , Lewis Publishers , 1991
P.Melli and P. Zannetti, Environmental modelling. , Elsevier Applied Science, cop., 1992

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent