DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TRACTAMENTS AVANÇATS D'AIGÜES I LA SEVA GESTIÓ Codi 20675105
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
FLORES BADOS, JOSÉ
Adreça electrònica jose.flores@urv.cat
Professors/es
FLORES BADOS, JOSÉ
Web
Descripció general i informació rellevant S'estudiaran els tractaments avançats d'aigües i la seva gestió

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Defineix mesures preventives, estableix sistemes de tractament de la contaminació, i gestiona els recursos de l'aigua. AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC2
Integra els coneixements per a la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat AP1
AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
Legislació aplicable a les aigües residuals. Reutilització
Tecnologies biològiques de tractament d'aigües residuals.
Processos de tractament avançats.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
9 13.5 22.5
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
10 15 25
Sessió Magistral
10 15 25
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Es durà a terme un seguiment personalitzat de les competències a avaluar dels alumnes

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 30
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 30
Altres

Proves mixtes. (Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.)

40
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica S. Vigneswaran and C. Visvanathan , Water Treatment Processes: Simple Options (New Directions in Civil Engineering) by S, 1995, CRC-Press;

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent