Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental. |
|
AP2 |
A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
|
AP3 |
A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
|
BP2 |
B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant. |
|
BP3 |
B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment |
|
BP4 |
B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
|
BP6 |
B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BP7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BP8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BP9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
Defineix mesures preventives, estableix sistemes de tractament de la contaminació, i gestiona els recursos de l'aigua.
|
AP2 AP3
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP7 BP8 BP9
|
CC1 CC2
|
Integra els coneixements per a la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat |
AP1 AP2 AP3
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP9
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCTION: |
- The need for advanced treatments.
- Legislation and treatments: drinking water and water reuse.
|
2. MEMBRANE TECHNOLOGIES: |
- Membranes (UF, NF, RO) and their applications (drinking water, reuse, desalination).
- Basic principles, synthesis of membranes, transport mechanisms, driving force, types of membranes and modules
|
3. MEMBRANE BIOREACTORS: |
- Membrane Bioreactors (MBR): concepts, advantages and inconveniences.
- Moving bed biofilm reactors (MBBR): approaches
|
4. ADVANCED OXIDATION PROCESSES (AOPs) |
- AOPs based on H2O2
- AOPs based on UV-vis radiation
- AOPs based on ozone
- Wet air oxidation (WAO) and catalytic wet air oxidation (CWAO)
- Combination of AOPs and biological systems
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
14.4 |
23.4 |
Sessió Magistral |
|
8 |
12 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
L'atenció personalitzada serà al despatx 303 (S.Contreras), 305 (J. Font) o 310 (R. Garcia) del departament d'Enginyeria Química via cita prèvia per email o durant les hores de consulta. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant les classes de problemes es realitzaran alguns exercicis individuals sota la supervisió del professor que es demanarà que es lliuri al professor en acabar la sessió per tal de ser corregit i avaluat. |
20% |
Proves pràctiques |
Informe de pràctiques / Discussió i resolució d’un problema obert o cas, que pot ser individual o en grup. |
40% |
Proves mixtes |
Prova final que combina problemes, preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
S. Vigneswaran and C. Visvanathan , Water Treatment Processes: Simple Options (New Directions in Civil Engineering) by S, 1995, CRC-Press;
Metcalf & Eddy, Wastewater Engineering Treatment and Reuse, 4th Edition, McGraw-Hill, 2003
A.C. van Haandel, J. van der Lubbe, Handbook of Biological Wastewater Treatment: Design and Optimisation of Activated Sludge Systems, 2nd ed., IWA Publishing, 2012
|
|
Complementària |
American Water Works Association , Tratamiento del agua por procesos de membrana: principios, procesos y aplicaciones, McGraw-Hill, 1998
S. Parsons, Advanced oxidation processes for water and wastewater treatment, IWA Publishing, 2004
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|