DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) EINES ANALÍTIQUES APLICADES A L'ENGINYERIA AMBIENTAL Codi 20675106
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Enginyeria Química
Geografia
Coordinador/a
MATEO SANZ, JOSEP MARIA
SERRANO GINÉ, DAVID
Adreça electrònica josepmaria.mateo@urv.cat
david.serrano@urv.cat
Professors/es
MATEO SANZ, JOSEP MARIA
SERRANO GINÉ, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant Els estudiants aprendran a tractar les dades científiques d'una manera estadísticament fiable mitjançant l'aplicació d'estadística bàsica i multivariant i a usar eines aplicables al medi ambient, com ara el SIG i la modelització.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplica les tècniques de tractament de dades medioambientals. Representa dades en forma gràfica. AP1
AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Tractament i anàlisi estadístic de dades en Enginyeria Ambiental.
Aplicació del SIG per al tractament de dades.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 15 25
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
10 15 25
 
Atenció personalitzada
0 1 1
 
Proves pràctiques
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usa i el mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció dels conceptes bàsics, la discusió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió en grup o individuals per aclarir conceptes o metodologies. Inclou el treball individual de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de coleccions de problemes per part dels estudiants sota la supervisió del professorat, individualment o en grup. Inclou el treball individual de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realització de pràctiques en grup per tal de traslladar els coneixements teòrics a les eines informàtiques i introduir el coneixement i ús de software específic. Inclou el treball individual de l'alumne.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Assessorament a l'estudiant en el desenvolupament del seu treball en la matèria. Aquest assessorament podrà ser presencial, en els despatxos dels professors que imparteixen l'assignatura i a les hores de consulta disponibles de cada professor, i/o per correu electrònic on el professor contestarà els correus electrònics enviats pels estudiants.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realizació d'exercicis fets individualment o en grup usant les eines informàtiques. 50%
Proves pràctiques Proves individuals on hi hagi problemes d'aplicació pràctica sobre els continguts tractats a l'assignatura. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Josep Maria Mateo, Apuntes de Estadística, ,
Burrough, P.A, Principales of geographical information system forland resources assessment, Oxford Unive, 1988
Santos Preciado, J.M.; Cocero Matesanz, D., Los SIG raster en el campomedioambiental y territorial. Ejercicios prácticos con IDRISI y MiraMon, UNED, 2009

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent