Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental. |
|
AP2 |
A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
|
AP3 |
A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
|
BP2 |
B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant. |
|
BP3 |
B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment |
|
BP4 |
B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
|
BP6 |
B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BP7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BP8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BP9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Aplica les tècniques de tractament de dades medioambientals.
Representa dades en forma gràfica.
|
AP1 AP2 AP3
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP9
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Tractament i anàlisi estadístic de dades en Enginyeria Ambiental. |
|
Aplicació del SIG per al tractament de dades. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usa i el mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció dels conceptes bàsics, la discusió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió en grup o individuals per aclarir conceptes o metodologies. Inclou el treball individual de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de coleccions de problemes per part dels estudiants sota la supervisió del professorat, individualment o en grup. Inclou el treball individual de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de pràctiques en grup per tal de traslladar els coneixements teòrics a les eines informàtiques i introduir el coneixement i ús de software específic. Inclou el treball individual de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Assessorament a l'estudiant en el desenvolupament del seu treball en la matèria. Aquest assessorament podrà ser presencial, en els despatxos dels professors que imparteixen l'assignatura i a les hores de consulta disponibles de cada professor, i/o per correu electrònic on el professor contestarà els correus electrònics enviats pels estudiants. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realizació d'exercicis fets individualment o en grup usant les eines informàtiques. |
50% |
Proves pràctiques |
Proves individuals on hi hagi problemes d'aplicació pràctica sobre els continguts tractats a l'assignatura. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Josep Maria Mateo, Apuntes de Estadística, ,
Burrough, P.A, Principales of geographical information system forland resources assessment, Oxford Unive, 1988
Santos Preciado, J.M.; Cocero Matesanz, D., Los SIG raster en el campomedioambiental y territorial. Ejercicios prácticos con IDRISI y MiraMon, UNED, 2009
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|