DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) GESTIÓ I MINIMITZACIÓ DE RESIDUS Codi 20675107
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
RUFI BRAVO, FERRAN
Adreça electrònica ferran.rufi@urv.cat
Professors/es
RUFI BRAVO, FERRAN
Web
Descripció general i informació rellevant 1.-Definició classificació dels residus 2.-Àmbit competencial i legislació bàsica 3.-Vies de minimització i tractament dels residus

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Definir mesures preventives , establir sistemes de tractament de la contaminació i gestionar els recursos . Integrar els coneixements per la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat. AP1
AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Bases de la Gestió de Residus i Estratègies d' Actuació
La regulació dels residus. Marc Legal. Mesures i actuacions preventives
Tractaments, tecnologies i tècniques de gestió. Les millors tècniques disponibles

La minimització de residus

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
8 8 16
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
12 18 30
Pràctiques a través de TIC
10 16 26
Supòsits pràctics/ estudi de casos
1 0 1
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
correu electrònic

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Reflexió en grup i posta en comú de les solucions 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos Presentació i defensa 2 treballs 80
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
1.-PROGRAMES DE GESTIÓ DE RESIDUS INDUSTRIALS / MUNICIPALS A CATALUNYA PROGRIC 2007-2012 . AGENCIA DE RESIDUS DE CATALUNYA 
2.-Gas Purification - Arthur Kohl & Richard Nielson
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent