DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TÈCNIQUES ECOEFICIENTS PER AL DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES Codi 20675203
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica marta.schuhmacher@urv.cat
laureano.jimenez@urv.cat
guido.sonnemann@urv.cat
julio.rodrigo@urv.cat
Professors/es
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
JIMÉNEZ ESTELLER, LAUREANO
SONNEMANN ., GUIDO
RODRIGO FUENTES, JULIO
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura l'estudiant comprendrà la importància de les tècniques ecoeficients de disseny de processos i productes per a la consecució de processos sostenibles. També coneix les oportunitats de competència industrial que suposen l'ecoeficiència i l'ecoinnovació. Es busca a més que l'estudiant conegui diferents metodologies ecoeficients per al disseny de processos i productes i es familiaritzar-se amb el maneig d'eines d'ajuda per dissenyar processos i productes d'una manera ecoeficient.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP4 A1.4. Aplicar les eines i estratègies de gestió i/o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat.
  AP5 A2.1. Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat, per exemple els de la indústria química i alimentària.
  AP6 A2.2. Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analitza i dissenya processos sostenibles i dissenys intel · ligents AP1
AP2
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Indicadors d'ecoeficiència en la indústria
Anàlisi i disseny de processos sostenibles
Dissenys intel · ligents de processos de producció
Models multicriteri per a la presa de decisions des del punt de vista de la sostenibilitat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
25 37.5 62.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
14 21 35
Supòsits pràctics/ estudi de casos
10 15 25
Pràctiques a través de TIC
10 15 25
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
despatx: 210 telèfon de contacte: 977-55-8656 e-mail: luis.modesto@urv.cat

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup i comandes periòdicament al final d'una sessió. 15
Supòsits pràctics/ estudi de casos Discussió i resolució d'un problema obert subjecte a restriccions però amb múltiples solucions. Lliurament d'un informe, típicament en grup. 25
Pràctiques a través de TIC Realització de pràctiques en grup per traslladar els coneixements teòrics a les eines informàtiques i introduir el coneixement i maneig de programari específic. Inclou el treball individual de l'alumne.
10
Proves mixtes Proves individuals intermèdies mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts proporcionats fins al moment. Prova individual al final del període lectiu que pot ser global o restringida d'acord amb el rendiment previ de l'estudiant. 50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent