Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la gestió de projectes. |
Definició de projecte. Diferencies entre projectes i operacions. Definició de la gestió de projectes. Etapes i processos en la gestió de projectes. Participants clausen la gestió d'un projecte i funcions fonamentals. Tipus de projectes. |
Referencials i metodologies de gestió de projectes. |
Project Management Institute (P.M.I.) International Organization for Standardization (I.S.O.). Metodologies predictives i metodologies àgils. |
Processos de iniciació de projectes. |
El Project Overview Statement. El Project Charter. |
Processos de planificació de projectes. |
Definició de l'abast. Planificació de la qualitat. Gestió del risc. gestió de la comunicació. Programació en el temps. Pressupost. |
Processos de seguiment de projectes. |
Assegurament de la qualitat. Informes de seguiment. Control de canvis. |
Processos de tancament de projectes. |
Evaluació de l grau de satisfacció dels clients. Informe de tancament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
17 |
25 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10.5 |
18 |
28.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
A1.4 | A2.3 | A4.11 | A4.12 | A5.4 | B1.1 | C1.4 | |
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
A1.4 | A2.3 | A4.11 | A4.12 | A5.4 | B1.1 | C1.4 | |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Combinació de clase magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes básics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió grupals o individuals per aclarir conceptes o metodologies. S'inclou la dedicació de l'alumne a les tasques d'estudi derivades d'aquesta activitat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de col·leccions de problemes per part dels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independentment i suèrvisats per el professor. Inlcou el treball individual de l'alumne dervivat d'aquesta activitat. |
Atenció personalitzada |
Sessions per assessorar l'alumne en el desenvolupmant del seu treball en la matèria. |
Descripció |
Durant les hores d'atenció als estudiants que es comunicaran el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup al final d'una sessió (25%).
Discussió i resolució d'un problema obert subjecte a restriccions però amb múltiples solucions. Lliurament d'un informe, típicament en grup (25%). |
50% |
Proves pràctiques |
A1.4 | A2.3 | A4.11 | A4.12 | A5.4 | B1.1 | C1.4 |
|
Prova individual al final del periode lectiu. |
30% |
Proves pràctiques |
A1.4 | A2.3 | A4.11 | A4.12 | A5.4 | B1.1 | C1.4 |
|
Encàrrec de predisseny d'una planta de procés. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Prova individual (75%) i Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup al final d'una sessió (25%). No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
, , ,
|
Turton, R., Analysis, Synthesis, and Design of Chemical Processes, Prentice Hall, 2a edició, 2003
Murch, Richard; Project management: best practices for IT professionals; 2001 Prentice Hall
Lock, Denis; Fundamentos de la gestión de proyectos; Gower 2001 Ediciones AENOR.
Nokes, Sebastian; Kelly, Sean; The Definitive Guide to Project Management; 2003 Prentice Hall, 2a edició.
AFITEP; Guía para la implantación de proyectos; 2000 AENOR.
Lawson, Gillian; Wearne, Stephen; Iles-Smith, Peter; Project Managament for the process industries; 1999 Institution of Chemical Engineers. |
Complementària |
|
Ulrich, Gael D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, 1a edició, 1984 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|