Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP2 |
A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
|
AP5 |
A2.1 Capacitat per aplicar el mètode científic i els principis de l'enginyeria i economia, per formular i resoldre problemes complexos en processos, equips, instal·lacions i serveis, en els quals la matèria experimenti canvis en la seva composició, estat o contingut energètic, característics de la indústria química i d'altres sectors relacionats entre els quals es troben el farmacèutic, biotecnològic, materials, energètic, alimentari o mediambiental. (G1) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
|
AP13 |
A3.6 Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal·lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
|
AP16 |
A4.3 Gestionar la Recerca, el Desenvolupament i la Innovació Tecnològica, atenent a la transferència de tecnologia i els drets de propietat i de patents (P3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
Parla un llenguatge comú amb els experts en Enginyeria Bioquímica per establir objectius i projectes viables, així com productes basats en nocions avançades dels genèrics i la biologia molecular. |
AP9
|
|
|
Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes que requereixen l'us de la biotecnologia i la tecnologia de bioprocessos. |
AP5
|
|
|
Aplica la genètica i els principis de la biologia molecular pel disseny de bioprocessos. |
AP1
|
|
|
Aplica els principis quantitatius per l'anàlisi dels processos biomèdics i cel·lulars. |
AP2
|
|
|
Desenvolupa idees innovadores i processos de disseny i serveis que aprofitin les possibilitats de la tecnologia bioquímica. |
AP16
|
|
|
Tenir en compte consideracions ambientals en la realització de projectes en l'àmbit de la biotecnologia. |
AP13
|
|
|
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació. |
|
BP1
|
|
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions. |
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
La definició de la biotecnologia i el seu progrés en l'ultim segle. |
|
Les tècniques fonamentals de la biotecnologia i les seves aplicacions. |
|
La tecnologia del PCR. |
|
Seqüenciació de ADN. |
|
Les companyies farmacèutiques en el mercat actual. |
|
Biotecnologia i agricultura. |
|
Aliments i animals genèticament modificats. |
|
Genòmica i proteòmica. |
|
La teràpia gènica i animals transgènics. |
|
ADN "fingerprinting" i forense. |
|
Cèl·lules mare i clonació. |
|
La bioètica. |
|
Invertir en biotecnologia. |
|
Projecte genoma humà. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Seminaris |
|
12 |
19 |
31 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
|
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Avaluació de la captació de coneixement a partir dels seminaris. |
30% |
Pràctiques a laboratoris |
Avaluació d'exercicis de caràcter pràctic en un laboratori virtual. |
30% |
Proves mixtes |
Una prova mixta al final del curs.
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer mitja cal obtenir almenys un 3.5 sobre 10 en cada un dels termes d'avaluació. |
Bàsica |
BAILEY, J.E., OLLIS, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill, 1986
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|