Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP3 |
A1.3 Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. (G6) |
|
AP4 |
A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
|
AP13 |
A3.6 Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal·lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
|
AP15 |
A4.2 Dirigir i gestionar l'organització del treball i els recursos humans aplicant criteris de seguretat industrial, gestió de la qualitat, prevenció de riscos laborals, sostenibilitat, i gestió mediambiental (P2) |
|
AP17 |
A4.4 Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmic, energètic o natural, per resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat (P4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP5 |
B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
|
BP6 |
B5.1 Realitzar la recerca apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Conoce las tecnologías de los sistemas de conversión de energía, incluidas las energías renovables y la cogeneración. |
AP1 AP3 AP4 AP15 AP17
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Es capaz de evaluar sistemas teniendo en cuenta el ahorro energético y la economía. |
AP1 AP3 AP15
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3
|
Aplicar la metodología Pinch y el diseño de la red de intercambiadores de calor con el fin de mejorar la eficiencia energética de los procesos. |
AP1 AP3 AP4 AP9 AP13
|
BP5 BP6
|
CC1 CC3
|
Integrar els coneixements per la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat. |
AP1 AP3 AP4 AP9 AP13 AP15 AP17
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Tema |
Subtema |
Energías renovables |
Descripción
Tecnologías
Aplicaciones |
Cogeneración |
Tecnologías
Evaluación energética y económica |
Integración de procesos y metodología Pinch |
Curvas compuestas
Tabla de problemas y gran curva compuesta
Redes de intercambiadores de calor
Integración de máquinas térmicas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
12 |
10 |
22 |
Avantprojecte |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
2 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Seminaris relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària i informática.
Formulació, anàlisi, resolució i debat d problemas , relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Avantprojecte |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova en grup. Treball, en equip. |
50% |
Proves mixtes |
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i dos o tres problemes a resoldre. Es realitza al final de quadrimestre |
40% |
Altres |
Participació en clase |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Apuntes en el Moodle, ,
Martin Kaltschmitt, Wolfang Streicher, Andreas Wiese, Renewable energy : technology, economics and environment, Berlin ; Heidelberg : Springer, 2007
Boyce, Meherwan P., Handbook for cogeneration and combined cycle power plants, New York [etc.] : ASME Press, 2002
Warwickshire : Institution of Chemical Engineers, A User guide on process integration for the efficient use of energy, , 1982
|
|
Complementària |
Aldo Vieira da Rosa, Fundamentals of renewable energy processes, 2nd ed., Amsterdam ; Boston : Elsevier Academic Press, 2009
Jutglar i Banyeras, Lluís, Cogeneración de calor y electricidad, Barcelona : Ceac, 1996
Godfrey Boyle, Bob Everett and Janet Ramage, Energy systems and sustainability, Oxford University Press in association with the Open University, 2003
Wulfinghoff, Donald , Energy efficiency manual : for everyone who uses energy, pays for utilities, controls energy usage, designs and builds, is interested in energy and environmental preservation , Wheaton, Maryland : Energy Institute Press , 1999
, Engineering Equation Solver (EES) , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|