Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP4 |
A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
|
AP6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal·lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
|
AP10 |
A3.3 Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP5 |
B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
Identificar els mecanismes de transferència rellevants en sistemes amb transport de matèria i energia. |
AP1 AP4 AP8 AP10
|
BP1
|
CC1
|
Formular les equacions de transport en sistemes que involucrin reacció química. |
AP1 AP6 AP8 AP10
|
BP1
|
CC1 CC2
|
Establir quins tipus i quan es necessiten condicions de contorn i inicials. |
AP1 AP6 AP8 AP10
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2
|
Utilització del programari adequat per la resolució de les equacions de transport. |
AP1 AP6 AP8 AP10
|
BP1
|
CC1 CC2
|
Aplicar les equacions de transport en el diseny de microreactors i microcanals. Simplificacions i anàlisi d'ordre de magnitud. |
AP1 AP8 AP9 AP10
|
BP1
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
Combinació del balanç microscòpic d'una propietat conservativa i la llei constitutiva de flux. |
2.Transferència de calor |
Delimitació del sistema. Plantejament de les equacions de transport. Implementació en un codi de simulació. |
3. Transferència de matèria amb reacció química |
Identificació dels processos rellevants. Necessitat de l'equació de transport d'energia. Aplicació a un problema industrial. |
4. Aplicacions en la nanoescala. |
Disseny de microreactors. Identificació dels processos a considerar, en especial incidència en el flux en microcanals. Simplificacions a partir d'anàlisis d'ordre de magnitud. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
9.5 |
15.5 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
6 |
8 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
4 |
8 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
4 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0.5 |
0.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Horari de consulta segons consti en el tauler del departament.
Correu electrònic: ildefonso.cuesta@urv.cat; jordi.grifoll@urv.cat.
Telèfon: (I. Cuesta: 977 55 96 48; J. Grifoll: 977 55 96 39). |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Prsenetació d'un o diversos treballs de simulació. |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treballs, emprant el programari adequat, sobre simulació de processos on els fenòmens de transport són significatius. |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i lliurament d'exercicis a classe. |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Desenvolupament d'un suposit pràctic de manera individual. |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Incropera, DeWitt, Bergman, Lavine, Fundamentals of Heat and mass tranfer, 6, Wiley
A. Faghri; Y. Zhang, Transport Phenomena in Multiphase Systems, , Elsevier
|
|
Complementària |
Norbert Kockmann, Transport phenomena in micro process engineering, , Springer
R. Bird; W.E. Stewart; E.N. Lightfoot, Transport Phenomena, 2a, Wiley
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|