Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professional |
|
AP1 |
A1.1 Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological materials pertaining to engineering. |
|
AP8 |
A3.1 Apply knowledge of mathematics, physics, chemistry, biology and other natural sciences by means of study, experience, practice and critical reasoning in order to establish economically viable solutions for technical problems (I1). |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Professional |
|
BP1 |
B1.1 Communicate and discuss proposals and conclusions in a clear and unambiguous manner in specialized and non-specialized multilingual forums (G9). |
|
BP2 |
B1.2 Adapt to changes and be able to apply new and advanced technologies and other important developments with initiative and entrepreneurial spirit. (G10) |
|
BP4 |
B3.1 Work in a team with responsibilities shared among multidisciplinary, multilingual and multicultural teams. |
|
BP5 |
B4.1 Be able to learn autonomously in order to maintain and improve the competences pertaining to chemical engineering that enable continuous professional development. (G11) |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
|
CC2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
CC5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Objectives |
Competences |
Conèixer i analitzar els diferents tipus de materials, les seves utilitats i les seves propietats. |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP5
|
CC1 CC5
|
Seleccionar un matrial òptim per a una determinada aplicació i justificar-ne l'elecció |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Saber relacionar les propietats dels materials amb la seva estructura microscòpica, l'estructura atòmica i els seus enllaços químics. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Identificar les set estructures cristal·lines que existeixen i comprendre les seves caracterísiques fonamentals. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Partint de materials molt comuns (metalls, ceràmics, polímers i semiconductors), saber fer la representació de les posicions, direccions y plans en la seva estructura cristal·lina i coneixer les diferents tècniques de caracterització. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Saber els tipus de defectes de les estructures cristal·lines i saber calcular la velocitat de formació d'aquests defectes |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Saber interpretar un diagrama de fases i calcular les fases presents, quantitat i composició. També saber correlacionar la microestructura i les propiestats dels materials mitjançant el seu diagrama de fase. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Conèixer diagrames binaris d'interès, saber la cinètica d'evolució de fases cristal·lines i treballar amb diagrames TTT. Identificar propietats finals dels materials. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Saber determinar les propietats mecàniques dels materials i els tipus d'assaigs que es fan servir. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Coneixer diferents tipus de materials ceràmics, vidres, polímers i compostos i els seus processos de degradació, vida i prevenció i predir les seves proietats i aplicacions |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Topic |
Sub-topic |
T1. Materials d'enginyeria |
|
T2. Enllaç atòmic.
|
|
T3. Estructura Cristal·lina perfecta.
|
|
T4. Estructura Cristal·lina imperfecta. Defectes.
|
|
T5. Diagrames de fases. Equilibri microestructural. Diagrames importants en enginyeria mecànica.
|
|
T6. Equilibri i Cinètica. Tractament Tèrmic. Diagrames TTT.
|
|
T7. Metalls. Alliatges ferris i no ferris. Propietats mecàniques.
|
|
T8. Ceràmics, vidres, polímers i composites.
|
|
T9. Degradació i falla dels materials.
|
|
T10. Criteris per a la selecció dels materials estructurals.
|
|
T11. Caracterització de materials y superfícies. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Presentations / expositions |
|
4 |
8 |
12 |
Problem solving, exercises |
|
8 |
16 |
24 |
|
Personal tuition |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura i pla de treball: estructura, avaluació i bibliografia. |
Lecture |
Desenvolupament teòric amb exemples entenedors dels diferents temes per part del professor de l'assignatura. |
Presentations / expositions |
Els alumnes hauran de fer presentacions orals amb suport relacionades amb els diferents temes de l'assignatura. |
Problem solving, exercises |
En base a les classes magistrals, els alumnes hauràn de fer exercicis o problemes que es corregiran a classe. |
Personal tuition |
|
|
Presentations / expositions |
Personal tuition |
|
Description |
A l'inici de curs s'informarà als alumnes de l'horari d'atenció. L'atenció personalitzada es concertara a través de mail.
Les presentacions i exposicions rebran assessorament personalitzat.
|
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Prova en grup. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel·lacions individuals. |
25% |
Problem solving, exercises |
Lliurament d'exercicis o preguntes realitzats individualment. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
15% |
Practical tests |
Realització de proves individuals basades en preguntes curtes, preguntes tests i/o preguntes de desenvolupament. |
60% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
William D. Callister, Materials science and engineering : an introduction , 7th ed. New York [etc.] : John Wiley & Sons, 2007
J.C. Anderson, K.D. Leaver, P. Leevers, R.D. Rawlings, Material sicence for Engineers, Nelson Thornes, 2003
Michael F. Ashby, David R. H. Jones, Engineering Materials 2, 3th ed. BH_Elsevier, 2006
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|