IDENTIFYING DATA 2012_13
Subject (*) MATERIALS Code 20685109
Study programme
Chemical Engineering (2011)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First Only annual
Language
Anglès
Department Enginyeria Química
Coordinator
SEGARRA GONZALEZ, ANNA MARIA
E-mail anamaria.segarra@urv.cat
Lecturers
SEGARRA GONZALEZ, ANNA MARIA
Web
General description and relevant information Conèixer i analitzar els diferents tipus de materials, les seves utilitats i les seves propietats. Proporcionar el criteri i els coneixements per a poder seleccionar el material òptim en funció de l’aplicació final. Relacionar les propietats amb l’estructura microscòpica dels materials. Identificar i comprendre les característiques de les estructures cristal•lines. Fer representacions de les estructures cristal•lines bàsiques de materials comuns (metalls, ceràmics, polímers, semiconductors). Conèixer les tècniques de caracterització. Tipus de defectes i càlcul de la velocitat de formació de les estructures cristal•lines. Diagrama de fases. Determinar propietats mecàniques dels materials.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Professional
  AP1 A1.1 Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological materials pertaining to engineering.
  AP8 A3.1 Apply knowledge of mathematics, physics, chemistry, biology and other natural sciences by means of study, experience, practice and critical reasoning in order to establish economically viable solutions for technical problems (I1).
Type B Code Competences Transversal
  Professional
  BP1 B1.1 Communicate and discuss proposals and conclusions in a clear and unambiguous manner in specialized and non-specialized multilingual forums (G9).
  BP2 B1.2 Adapt to changes and be able to apply new and advanced technologies and other important developments with initiative and entrepreneurial spirit. (G10)
  BP4 B3.1 Work in a team with responsibilities shared among multidisciplinary, multilingual and multicultural teams.
  BP5 B4.1 Be able to learn autonomously in order to maintain and improve the competences pertaining to chemical engineering that enable continuous professional development. (G11)
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
  CC2 Be advanced users of the information and communication technologies
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning aims
Objectives Competences
Conèixer i analitzar els diferents tipus de materials, les seves utilitats i les seves propietats. AP1
BP1
BP2
BP4
BP5
CC1
CC5
Seleccionar un matrial òptim per a una determinada aplicació i justificar-ne l'elecció AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC2
CC3
CC5
Saber relacionar les propietats dels materials amb la seva estructura microscòpica, l'estructura atòmica i els seus enllaços químics. AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC2
CC3
CC5
Identificar les set estructures cristal·lines que existeixen i comprendre les seves caracterísiques fonamentals. AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC2
CC3
CC5
Partint de materials molt comuns (metalls, ceràmics, polímers i semiconductors), saber fer la representació de les posicions, direccions y plans en la seva estructura cristal·lina i coneixer les diferents tècniques de caracterització. AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC3
CC5
Saber els tipus de defectes de les estructures cristal·lines i saber calcular la velocitat de formació d'aquests defectes AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC3
CC5
Saber interpretar un diagrama de fases i calcular les fases presents, quantitat i composició. També saber correlacionar la microestructura i les propiestats dels materials mitjançant el seu diagrama de fase. AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC3
CC5
Conèixer diagrames binaris d'interès, saber la cinètica d'evolució de fases cristal·lines i treballar amb diagrames TTT. Identificar propietats finals dels materials. AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC2
CC3
CC5
Saber determinar les propietats mecàniques dels materials i els tipus d'assaigs que es fan servir. AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC3
CC5
Coneixer diferents tipus de materials ceràmics, vidres, polímers i compostos i els seus processos de degradació, vida i prevenció i predir les seves proietats i aplicacions AP1
AP8
BP1
BP5
CC1
CC3
CC5

Contents
Topic Sub-topic
T1. Materials d'enginyeria
T2. Enllaç atòmic.
T3. Estructura Cristal·lina perfecta.
T4. Estructura Cristal·lina imperfecta. Defectes.
T5. Diagrames de fases. Equilibri microestructural. Diagrames importants en enginyeria mecànica.

T6. Equilibri i Cinètica. Tractament Tèrmic. Diagrames TTT.
T7. Metalls. Alliatges ferris i no ferris. Propietats mecàniques.
T8. Ceràmics, vidres, polímers i composites.
T9. Degradació i falla dels materials.
T10. Criteris per a la selecció dels materials estructurals.
T11. Caracterització de materials y superfícies.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Lecture
13 19.5 32.5
Presentations / expositions
4 8 12
Problem solving, exercises
8 16 24
 
Personal tuition
2.5 0 2.5
 
Practical tests
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura i pla de treball: estructura, avaluació i bibliografia.
Lecture Desenvolupament teòric amb exemples entenedors dels diferents temes per part del professor de l'assignatura.
Presentations / expositions Els alumnes hauran de fer presentacions orals amb suport relacionades amb els diferents temes de l'assignatura.
Problem solving, exercises En base a les classes magistrals, els alumnes hauràn de fer exercicis o problemes que es corregiran a classe.
Personal tuition

Personalized attention
 
Presentations / expositions
Personal tuition
Description
A l'inici de curs s'informarà als alumnes de l'horari d'atenció. L'atenció personalitzada es concertara a través de mail. Les presentacions i exposicions rebran assessorament personalitzat.

Assessment
  Description Weight
Presentations / expositions Prova en grup. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel·lacions individuals. 25%
Problem solving, exercises Lliurament d'exercicis o preguntes realitzats individualment. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 15%
Practical tests Realització de proves individuals basades en preguntes curtes, preguntes tests i/o preguntes de desenvolupament. 60%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic William D. Callister, Materials science and engineering : an introduction , 7th ed. New York [etc.] : John Wiley & Sons, 2007
J.C. Anderson, K.D. Leaver, P. Leevers, R.D. Rawlings, Material sicence for Engineers, Nelson Thornes, 2003
Michael F. Ashby, David R. H. Jones, Engineering Materials 2, 3th ed. BH_Elsevier, 2006

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.