Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP7 |
A2.3 Dirigir i gestionar tècnica i econòmicament projectes, instal·lacions, plantes, empreses i centres tecnològics en l'àmbit de l'enginyeria química i els sectors industrials relacionats. (G3) |
|
AP12 |
A3.5 Dirigir i supervisar tot tipus d'instal·lacions, processos, sistemes i serveis de les diferents àrees industrials relacionades amb l'enginyeria química (I5) |
|
AP14 |
A4.1 Dirigir i organitzar empreses, així com sistemes de producció i serveis, aplicant coneixements i capacitats d'organització industrial, estratègia comercial, planificació i logística, legislació mercantil i laboral, comptabilitat financera i de costos (P1) |
|
AP15 |
A4.2 Dirigir i gestionar l'organització del treball i els recursos humans aplicant criteris de seguretat industrial, gestió de la qualitat, prevenció de riscos laborals, sostenibilitat, i gestió mediambiental (P2) |
|
AP16 |
A4.3 Gestionar la Recerca, el Desenvolupament i la Innovació Tecnològica, atenent a la transferència de tecnologia i els drets de propietat i de patents (P3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP3 |
B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals. (G8) |
|
BP4 |
B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Describe the role of the team leader as one of facilitative leadership.
Identify and explain a set of highly effective team leadership behaviors.
Design the composition of diverse teams and appreciate individual differences.
Launch a new team.
Help determine how to handle decision making.
Facilitate effective meetings.
Deal with a team member whose performance is unsatisfactory.
Manage conflicts.
Apply feedback exercises to improve people and team effectiveness.
Know a basic set of process tools for facilitators.
|
AP7 AP12 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP3 BP4
|
CC1 CC5
|
Tema |
Subtema |
Why teams now? |
|
Demand for a new leadership style: Facilitative leadership. |
What is facilitation?
Core practices.
Forty highly effective behaviors. |
Team launch components. |
|
Sharing feedback. |
|
Facilitating conflict. |
|
Coaching individual members. |
|
Effective decision making. |
|
Meeting management. |
|
Process tools for facilitators. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
12 |
20 |
Avantprojecte |
|
12 |
20 |
32 |
Debats |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Simulation to appreciate the key role of the team leader to team effectiveness. |
Sessió Magistral |
Introduction of the topics of the program by the instructor. |
Avantprojecte |
Observation and coaching of instructors that act as technical coaches in the integrated design projects of the Chemical Engineering program. |
Debats |
Debates based on a few topics of the program and driven by students. |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation of projects' results. |
|
Atenció personalitzada |
Avantprojecte |
|
Descripció |
It is strongly recommended that students check their findings periodically with the help of the instructor and other people who will support the project from the School. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Final report |
35% |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation of the results of the project |
15% |
Proves mixtes |
Test |
50%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Frank LaFasto; Carl Larson, When Teams Work Best, 1st, 2001, Sage Publications
Ingrid Bens, Facilitate with Ease!, 1st, 2000, Jossey-Bass Inc.
|
|
Complementària |
Ingrid Bens, Team Launch! Strategies for New Team Start-Ups, 1st edition, 2001, GOAL/QPC
Ingrid Bens, Advanced Team Facilitation: Tools to Achieve High Performance Teams, 1st edition, 2000, GOAL/QPC
Ingrid Bens, Facilitation Dynamics: Interactive Video Series, 1st edition, 2001, GOAL/QPC
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
COMUNICACIÓ I RELACIONS HUMANES/20685118 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|