Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP11 |
A3.4 Tenir habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP2 |
B1.2 Adaptar-se als canvis, sent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. (G10) |
|
BP4 |
B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears que caracteritzen la titulació.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en un entorn professional real.
Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. |
AP1 AP8 AP11
|
|
|
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Usa un llenguatge apropiat a la situació |
|
BP1
|
|
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes. |
|
BP2
|
|
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits |
|
BP4
|
|
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... |
|
|
CC2
|
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |
|
|
CC4
|
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |
|
|
CC5
|
Identifica necessitats de formació
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |
|
|
CC6
|
Procediments |
The center contacting the companies that have usually accepted trainees, will ask those companies for their availability in hosting trainees from ETSEQ and if this is the case to define the desired student and work placement profile.
The center has a database with the students CV, established from their application. Students will get information on the companies from the database and the companies from the students applicants. In this way, the selection process is started.
Alongside students can find by their own means companies to carry out work placements, provided these meet the profile required for the degree. In this case, the student will notify the center so that it can prepare the specific partnership agreement.
The company is responsible for the selection process based on the information provided by the center and contacts made with students. Once companies have reached an agreement with the student, they fill out and send the request to formalize the agreement . In this application, the company specifies among other data, the supervisor of the company (external placement tutor).
The coordinator of work placements assigns each student an (internal) academic tutor, who follows and evaluates the placement of the student. The communication to students of their academic tutors asignment is via URV email.
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
0.5 |
0 |
0.5 |
Estada de pràctiques |
0 |
342 |
342 |
Treballs de pràctiques externes |
0 |
10 |
10 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
2 |
0 |
2 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
0 |
10 |
10 |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Selecció i assignació del lloc de pràctiques externes. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de durada determinada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques. |
Treballs de pràctiques externes |
Elaboració d’un treball per part de l’alumne en el qual resumirà les característiques de l’empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques o desenvolupat el projecte de recerca i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat. |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Entrevistes que l’alumne manté amb el seu tutor de pràctiques intern a la universitat en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Relació directa i continuada que l’alumne manté amb el seu tutor de pràctiques extern, de l’empresa, institució pública o centre de recerca com a persona que l’orientarà durant el desenvolupament de les pràctiques. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Descripció dels mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Descripció |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
El tutor intern concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al perfil i nivell de la titulació. Després d'un període inicial, el tutor intern es posarà en contacte amb l'alumne per comprovar que les pràctiques es desenvolupen segon l'acordat. És fortament recomanable també que el tutor intern visiti l'empresa i s'entrevisti tant amb l'alumne com amb el tutor extern per comprovar el correcte progrés de la formació de l'estudiant.
Si és l'alumne qui proposa una empresa per a fer les pràctiques que no hagi fet una oferta prèvia, el coordinador demanarà a l’estudiant l’esmentada descripció abans d’autoritzar les pràctiques.
El tutor intern enviarà per escrit el Procediment d'avaluació al tutor extern i a l’alumne, tenint en compte que l’informe del tutor extern forma part del procés d’avaluació i que l’alumne ha de conèixer els criteris d’avaluació. L’avaluació consta d’un 40% de l’informe del tutor extern i un 60% de l’informe redactat per l’estudiant i corregit pel tutor intern.
Al final del procés el tutor intern demanarà al tutor extern l'avaluació de les pràctiques i, a l'alumne/a el lliurament de l’informe pertinent per poder procedir a l'avaluació. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs de pràctiques externes |
Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. |
60 % |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|