Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP19 |
A5.1 Realització, presentació i defensa, una vegada obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant un tribunal universitari, consistent en un projecte integral d'Enginyeria Química de naturalesa professional en el qual se sintetitzin les competències adquirides en els ensenyaments. (TFM1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP2 |
B1.2 Adaptar-se als canvis, sent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. (G10) |
|
BP4 |
B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Realització, presentació i defensa, una vegada obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant un tribunal universitari, consistent en un projecte integral d'Enginyeria Química de naturalesa professional en el qual se sintetitzin les competències adquirides en els ensenyaments. (TFM1) |
AP1
|
|
|
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació en un projecte integrador.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original. |
AP19
|
|
|
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
|
|
BP1
|
|
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes. |
|
BP2
|
|
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col•labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
|
BP4
|
|
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col•laboratiu...
|
|
|
CC2
|
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
|
|
CC4
|
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
|
|
CC5
|
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
|
|
CC6
|
Procediments |
Generalment, el responsable del màster i/o de la assignatura TFM publicarà (i actualitzarà) una llista de temes de TFM als quals
l'alumne podrà optar de forma procedimentada. El responsable del màster i/o de la assignatura TFM comunicarà als alumnes l'assignació corresponent. L'alumne pot
propossar també al coordinador de màster un tema de TFM amb empresa externa mitjançant una petició
escrita que incorpori la descripció, proposta de tutor extern (amb les seves
coordenades) i abast del projecte. Aquesta
petició serà avaluada pel coordinador de màster. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
6 |
0 |
6 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
6 |
0 |
6 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
18 |
0 |
18 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
330 |
330 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
15 |
0 |
15 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
L'alumne pot propossar al coordinador tema de TFM amb empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció, proposta de tutor extern (amb les seves coordenades) i abast del projecte.
Aquesta petició serà avaluada per el responsable de TFM.
Cas que l'alumne no propossi tema, el responsable del TFM publicarà una llista de temes de TFM als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb els seus tutors de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. |
Elaboració del treball de fi de màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster davant d'un tribunal. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
|
Descripció |
Els tutors de TFM són els que realitzen el seguiment del TFM a cada estudiant.
El seguiment general s'efectuarà a través de reunions i contactes. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Elaboració del treball de fi de màster |
Avaluació de l'informe escrit del TFM |
60 % |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Avaluació de la defensa oral del TFM |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
OBSERVACIONS: Assignatura que sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Haber aprobado todas las asignatras del máster antes de la defensa del TFM |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|