Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A2 |
A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4 |
A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix i classifica les reaccions i els reactors heterogenis catalítics i no catalítics.
Coneix les últimes tendències en reactors heterogenis.
| | A2 |
Utilitza eines numèriques (polymath, matlab) en el disseny de reactors.
| | A4 |
Dissenya reactors heterogenis amb especial dedicació a la catàlisi.
Dissenya reactors intensificats (reactors de membranes, destil • lació reactiva)
| | A6 |
Dissenya reactors tenint en compte criteris de seguretat, economia i de medi ambient
| | A8 |
Proposa reactors adequats a problemes tècnics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
Review of fundamental concepts |
Kinetics of homogeneous reactions.
Thermodynamic equilibria in reacting systems
Mass and energy balances for single-phase reacting systems.
Models for basic reactors. Isothermal and non-isothermial ideal reactors. |
Kinetics of heterogeneous reactions |
Heterogeneous catalysis. Modeling of surface-catalyzed reactions.
Polymerization reactions. Enzymatic reactions. Electrochemical reactions. |
Influence of the external transport on the reaction rate in multiphasic systems |
Influence of external mass and energy transport for a catalyst particle.
Internal transport inside a catalyst pellet: simultaneous diffusion and reaction.
Internal effectiveness factor and global effectiveness factor. |
Design of biphasic catalytic reactors (S-G and S-L) |
Fixed bed catalytic reactor
Fluidized bed reactor
Monolith and (micro) catalytic-wall reactors |
Design of multiphasic catalytic reactors (S-G-L) |
Slurry reactors
Trickle-bed reactors |
Process intensification through reactor design |
Reactive distillation.
Membrane reactors. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
28 |
42 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
35 |
49 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentation of the course: description of the course contents, objectives, methodologies, planning and evaluation criteria. |
Sessió Magistral |
Lecture sessions to develop the content of the course, and discussion of practical examples. Support material will be provided to the students in advance through the Moodle space of the course.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
A collection of short problems will be proposed for the students to practice the material covered during the lecture sessions. Key exercises will be solved and discussed in class. A total of 3 problem sessions will be devoted to solve problems individually, which will be graded and will contribute to the final grade of the course. |
Pràctiques a laboratoris |
The students will work in group on the design of a heterogeneous reactor based on a "real" case study. The solution will involve the use of numerical computational tools (simulation laboratory). The results of this design project will be presented as a written report and an oral presentation |
Presentacions / exposicions |
The students will perform a public presentation and discussion of the results attained on their reactor design project |
Atenció personalitzada |
Individual interviews/meetings will be scheduled for those students requiring specific assistance to deal with any aspect of the course |
Descripció |
The instructor will be available during office hours to provide further help and guidance to the students individually. Students should take advantage of these meetings to solve questions and doubts they may have about specific parts of the course material. The hours in which those meetings may be scheduled will be posted in the Moodle workspace before the course starts.
Dr. Daniel Montané.
Department of Chemical Engineering. Office 217.
daniel.montane@urv.cat
977 559 652 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Written report of the design project (group activity) |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
Oral public presentation of the results of the reactor design project (group activity) |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
Written final exam that will comprise 2 or 3 problems related to the material covered during the course. A minimum grade of 4.0 over 10.0 will be needed to pass the course, regardless of the grades obtained in the other items evaluated along the course |
45 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 short tests will be developed along the course. Each test will consist on the solution of a short problem |
15 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Second call: Students who need to take the second evaluation call will be graded based on the following items and contributions: - Final exam (second call): 70%
- Written report of the reactor design project: 30%
Please, note that a minimum grade of 4.0 over 10.0 will be also required in the Final Exam to pass the course in the second call. NOTE: The use of electronic communication devices (phones, tablets, etc.) during the individual written exercises/exams is strictly forbidden. All devices must be disconnected and stored away while the students are inside the classroom during the entire length of the exercise. If numerical calculation tools were required for the exam, the students will be informed in advance about the conditions and restrictions to use personal laptop computers. In any case, the computers will be used for the sole purpose of the exam and with its network access deactivated (WiFi, GSM, etc.). Students that fail to comply with these rules will be sanctioned with a grade of "0" (zero) in the exercise/exam, regardless of other disciplinary actions taken by the ETSEQ. |
Bàsica |
H. Scott Fogler, Elements of chemical reaction engineering, 4th, Prentice Hall, 2006
|
A few papers from scientific journals will be used as reference material. These papers will be provided by the instructor beforehand through the Moodle workspace of the course. |
Complementària |
G. F. Froment, K. B. Bischoff, J. De Wilde, Chemical reactor analysis and designGilbert F. Froment, 3rd, John Wiley & Sons, cop. 2011
O. Levenspiel, Chemical reaction engineering, 3rd, Wiley, cop. 1999
K. Daizo, O. Levenspiel, Fluidization engineering, 2nd, Butterworth-Heinemann, cop. 1991
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FENÒMENS DE TRANSPORT AVANÇATS/20695101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|