Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i usar la informació de forma eficient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix i classifica les reaccions i els reactors heterogenis catalítics i no catalítics.
Coneix les últimes tendències en reactors heterogenis.
| | A1.2 |
Utilitza eines numèriques (polymath, matlab) en el disseny de reactors.
| | A1.4 |
Dissenya reactors heterogenis amb especial dedicació a la catàlisi.
Dissenya reactors intensificats (reactors de membranes, destil • lació reactiva)
| | A2.2 |
Dissenya reactors tenint en compte criteris de seguretat, economia i de medi ambient
| | A3.1 |
Proposa reactors adequats a problemes tècnics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació.
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introduction |
The conservation equations of mass, energy and momentum, and their application to reactor design.
Numerical solution of the design equations: introduction to COMSOL.
|
Homogeneous reacting systems |
Tubular reactors in laminar flow and turbulent flow.
Mixed reactors. |
Modeling and simulation of two-phase catalytic reactors |
Mass and energy transfer in a single particle of catalyst. Catalytic packed-bed and catalyst-monolith reactors. Fluidized bed reactors. Membrane reactors. |
Three-phase catalytic reactors |
Overview of three-phase reactors.
Mixed systems: stirred tank slurry reactors.
Tubular systems: Trickle-bed and slurry bubble column reactors, and reactors based on catalyst monoliths under Taylor and falling film flows. Introduction to reactive distillation. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
60 |
84 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentation of the course: description of the course contents, objectives, methodologies, planning and evaluation criteria. |
Sessió Magistral |
Lecture sessions to develop the content of the course, and discussion of practical examples. Support material will be provided to the students in advance through the Moodle space of the course.
|
Atenció personalitzada |
Individual interviews/meetings will be scheduled for those students requiring specific assistance to deal with any aspect of the course |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
The students will work in groups on the analysis and design of heterogeneous reactors based on "real life" case studies. The solution of these problems will involve the use of numerical computational tools (COMSOL simulation laboratory). A total of 4 or 5 problems will be solved, depending on their complexity. The results o each case will be presented in a written report. |
Descripció |
The instructor will be available during office hours to provide
further help and guidance to the students individually. Students should
take advantage of these meetings to solve questions and doubts they may
have about specific parts of the course material. The office hours will be posted in the Moodle workspace before the course starts. Dr. Daniel Montané. Department of Chemical Engineering. Office 217. daniel.montane@urv.cat Phone: 977 559 652 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
A total of 4 or 5 open-ended problems will be developed during the laboratory practicals and seminars. The total contribution of these activities will be 60% of the final grade. The individual contribution of each activity will depend on their complexity, and will be announced in the Moodle space at the beginning of the semester. |
60 |
Proves pràctiques |
|
2 practical tests, to be solved individually, will be developed during the course. To pass the course, and regardless of the other items to be evaluated, it is required that:
- The average grade of the 2 tests is at least of 5.0 points over 10 points.
- The grade in the test with the lower score should be at last of 3.0 over 10 points.
|
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Reseat evaluation: Students who need to take the reseat test will be graded based on the following items: - Final exam (reseat test): 70%
- Average grade of the problems developed in the laboratory practicals and seminars: 30%
Please, note that a minimum grade of 4.0 over 10.0 will be also required in the Final Exam to pass the course in the second evaluation. NOTE: The use of electronic communication devices (phones, tablets, etc.) during the individual written exercises/exams is strictly forbidden. All devices must be disconnected and stored away while the students are inside the classroom during the entire length of the exercise. If numerical calculation tools were required for the exam, the students will be informed in advance about the conditions and restrictions to use personal laptop computers. In any case, personal computers will be used for the sole purpose of the exam. Students that fail to comply with these rules will be sanctioned with a grade of "0" (zero) in the exercise/exam, regardless of other disciplinary actions taken by the ETSEQ. |
Bàsica |
G. F. Froment, K. B. Bischoff, J. De Wilde, Chemical reactor analysis and design, 3rd, John Wiley & Sons, cop. 2011
|
Class notes and copies of the slides used during the lectures will be posted as PDF files on the Moodle space of the course. Examples solved with COMSOL will be provided as well to illustrate the practical application of the topics covered along the semester. Also, a few papers from scientific journals will be used as reference material. These papers will be provided by the instructor beforehand through the Moodle workspace of the course. |
Complementària |
R. B. Bird, W. E. Stewart, E. N . Lightfoot, Transport phenomena, 2nd, Wiley, 2007
H. Scott Fogler, Elements of chemical reaction engineering, 4th, Prentice Hall, 2006
D. Kunii, O. Levenspiel, Fluidization engineering, 2nd, Butterworth-Heinemann, cop. 1991
O. Levenspiel, Chemical reaction engineering, 3rd, Wiley, cop. 1999
B. E. Poling, J. M. Prausnitz, J. P. O'Connell, The properties of gases and liquids, 5th, McGraw-Hill, 2001
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FENÒMENS DE TRANSPORT AVANÇATS/20695101 |
|
|
Altres comentaris |
It is strongly recommended that the students have a solid background on chemical thermodynamics, kinetics, transport phenomena and reaction engineering at bachelor's level. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|