Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
| A3.2 |
Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A3.4 |
Tenir habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) |
| A3.6 |
Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal•lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats. |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col.laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidsciplinars, multilingües i multiculturals. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
| B5.1 |
Realitzar la investigació apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa e innovadora, en contextos multidisciplinars. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i usar la informació de forma eficient. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Resol problemes de disseny de processos discontinus i afins.
| | A1.4 |
Domina l'anàlisi i disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'aplicació de metodologies de disseny i simulació.
| | A2.2 |
Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses.
| | A3.1 |
Proposa i avalua diferents alternatives per millorar un procés, seleccionant la millor d'elles considerant diversos criteris simultàniament, tot i que la informació disponible sigui limitada.
| | A3.2 |
Coneix la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria.
| | A3.4 |
Es habitua a enfrontar-se a buscar solucions a problemes poc definits, a buscar solucions innovadores als mateixos
| | A3.6 |
Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Duu a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col.labora activament a la planificació del treball en equip, a la distribució de tasques i terminis requerits.
Te en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
| | B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor.
Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per a desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per a resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalúa les seves possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el recolzament necessari d'altres per a aconseguir l' èxit de les seves decisions.
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació.
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
| | B6.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones.
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
- Modelització de processos com a eina per al disseny de productes i processos (bessons digitals).
- Tipus de problemes d'optimització. |
Programació no lineal (NLP) |
- Introducció a la modelitzación i la optimització.
- Convexitat d'un problema d'optimització.
- Condicions de Karush-Kuhn Tucker d'un problema d'optimització.
- Interpretació geomètrica. |
Programació lineal (LP) |
- Introducció a la programació lineal.
- Interpretación geomètrica.
- Anàlisi de sensibilitat en problemes de LP. |
Programació lineal mixta-entera (MILP) |
- Fonaments de MILP.
- Restriccions lògiques: modelització amb variables binàries.
- Reformulacions BigM i convex hull.
- Mètode Branch and bound. |
Programació no lineal mixta-entera (MINLP) |
- Fonaments de MINLP.
- Mètode de branch and bound per a MINLP.
- Mètode d'aproximació externa.
- Talls enters.
- Optimització global: branch and bound espaial i aproximació externa. |
Optimizació multiobjectiu (MOO) |
- Fonaments de MOO, frontera de Pareto.
- Mètodes MOO: restricció épsilon. |
Optimització amb Excel |
- Introducció a Excel.
- L'eina Solver per a problemes d'optimització. |
Anàlisi de Cicle de Vida (ACV) |
- Introducció a l'ACV.
- Incorporació de l'ACV al disseny de productes i processos.
- Software i bases de dades d'ACV. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
23 |
36 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves pràctiques |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.4 | A3.6 | B1.1 | B3.1 | B3.2 | B4.1 | B5.3 | B6.1 | |
3 |
7.5 |
10.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes a l'estudiantat. |
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Caldrà demanar
cita prèvia mitjançant un missatge de correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resoldre casos pràctics individualment. Lliurat usant Moodle. Penalització per retard al lliurament. Juntament amb les pràctiques informàtiques a les aules d'informàtica, ponderen el 50% de la nota total. |
37.5% (aprox) |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Resoldre casos pràctics individualment durant dies específics a L304. Impartit a través de Moodle. Juntament amb la resolució de problemes, exercicis a l'aula, ponderaran el 50% de la nota total. |
12.5% (aprox) |
Proves pràctiques |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.4 | A3.6 | B1.1 | B3.1 | B3.2 | B4.1 | B5.3 | B6.1 |
|
Prova individual amb una nota mínima de 3,5/10 per poder aprovar el curs. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria: - Evaluació continuada i entregables (50%). Els factors de ponderació de cada entregable dependrà de la seva complexitat relativa.
- Examen individual (50%): es requereix una nota mínima de 3,5.
Segona convocatòria: Existeixen dues opcions: - [Opció A] = Recuperar només l'examen final.
- Es manté la nota dels entregables (50%).
- La
nota de l'examen de segona convocatòria substitueix a la nota de l'examen
de primera convocatòria al càlcul de la nota final de l'assignatura.
- Es requereix una nota mínima de 3,5 a l'examen de segona convocatòria
- [Opció B] = Recuperació de tot el curs.
- Calificació final = nota de l'examen de segona convocatòria (100%).
La
[Opció A] és la predeterminada: si algú desitja la [Opció B], ho ha de comunicar per correu electrònic abans de la data que s'indicarà a Moodle. Durant les proves d'avaluació els mòbils, tauletes i altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova hauran d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez,, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos. Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
juda / tutorials de les eines de programari utilitzades (Excel, AspenPlus, AspenHysys, SuperPro ...) |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|