Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
| A3.2 |
Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A3.4 |
Tenir habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) |
| A3.5 |
Dirigir i supervisar tot tipus d'instal•lacions, processos, sistemes i serveis de les diferents àrees industrials relacionades amb l'enginyeria química (I5) |
| A3.6 |
Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal•lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
| B5.1 |
Realitzar la recerca apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. (G4) |
| B5.2 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. (G7) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Resol i optimitza problemes de disseny de processos utilitzant eines de programació matemàtica a diferents nivells (equip, procés, planta, cadena de subministrament ...).
| | A1.4 |
Progressa en el coneixement de les estratègies i metodologies del disseny de processos i productes (problemes amb elevat grau d'abstracció, no estructurats i de final obert).
| | A2.2 |
Domina el disseny de producte industrial tenint en compte múltiples factors simultàniament.
| | A3.1 |
És capaç de dissenyar processos i productes amb iniciativa, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre-les a una audiència multidisciplinària
| | A3.2 |
Aplica el coneixement d'altres matèries al disseny de processos i productes.
| | A3.4 |
Avalua diferents propostes de disseny i inclou aquesta anàlisi en el procés de presa de decisions.
| | A3.5 |
Identifica els equips crítics i estableix els protocols de manteniment dels processos.
| | A3.6 |
Entén l'impacte i els riscos associats amb la cadena de subministrament i l'anàlisi de cicle de vida del producte durant el seu disseny.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el suport necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Process design: |
Use of equations based simulators.
Analysis of the robustness of the process.
Resolution of case studies: degrees of freedom, process optimization.
Selection and description of industrial cases required in a manufacturing plant.
Selection and description of industrial equipment needed in an integrated manufacturing facility.
|
Product design: |
Culture of innovation: integrating R & D and marketing.
Implications of product design in the supply chain.
Multiobjective optimization.
Product Lifecycle.
|
Optimizatin of case studies |
Sectors: pharmaceutical, chemical, petrochemical...
Contionuos or batch processes
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
21 |
36 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
3 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activities designed to make contact with students, collect information from them and introduce the subject. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulation, analysis, resolution and debate of a problem or exercise related to the topic of the subject. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Practical application of the theory of a knowledge area in a particular context. Practical exercises using ICTs. |
Atenció personalitzada |
Time that each teacher has to speak to pupils and resolve their doubts |
Descripció |
Please send me an e-mail (laureano.jimenez@urv.cat) to fix time and place for the meeting. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Solve case studies (10-12). Delivered using moodle. Penalties applicable for late-delivery. |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Solve individually open and closed problems. (10-12). Delivered using moodle. Penalties applicable for late-delivery. |
35 |
Altres |
|
Final individual test with a minimum grade of 3.5/10 in order to calculate the final grade. THIS PART COUNTS FOR 30% OF THE FINAL GRADE . For some reason I can not change the value |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez,, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos. Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
Help/tutorials of the software
tools used (Excel, AspenPlus, AspenHysys, SuperPro...) |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES I/20695105 |
|
|
Altres comentaris |
We plan to use licensed software tools (AspenPlus, Hysys, SuperPro..) available in the computer room located in the first floor and in the basement of the library. Also available in Laboratory 304. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|