Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4 |
A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A7 |
A2.3 Dirigir i gestionar tècnica i econòmicament projectes, instal•lacions, plantes, empreses i centres tecnològics en l'àmbit de l'enginyeria química i els sectors industrials relacionats. (G3) |
| A10 |
A3.3 Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
| B5 |
B3.1 Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B6 |
B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
| B7 |
B5.1 Realitzar la recerca apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. (G4) |
| B8 |
B5.2 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. (G7) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Progressa en el coneixement de les estratègies de control de processos.
| | A4 |
Aplica l'ús d'ordinadors al control de processos.
| | A6 |
Assimila les limitacions del Control Clàssic de processos i justifica l'ús de tècniques avançades de control.
| | A7 |
Obté una visió clara de l'aplicabilitat directa que els coneixements adquirits en el durant el disseny i operació d'un procés.
| | A10 |
Introdueix tècniques avançades de control industrial, amb la finalitat de distingir quina tècnica és més adequada a un procés de producció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B6 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
| | B7 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B8 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el suport necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Introduccio |
Inconvenients i limitacions tipiques del caontrol classis i alternatives emprades en control avançat de processos
|
Control Multivariable. |
Models determinístics i models de ajust entrada/sortida. Interaccio i desacoplam,ent de llaços de control. |
Control de predicció i Controa autoadaptatiu.l |
Control per Model Intern i model intern. Contropl Autoadaptatiu. Control de supervisió.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
9 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs: descripcio dels continguts i dels objectius. Planificacio del curs i criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
Sessions que es presentaran els conceptes fonamentals de l'assignatura. Tot el material utilitzat es proporcionarà als estudiants usant l'espai de treball moodle |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, resolució i comentaris d'un problema o exercici relacionat amb el tema. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
L'aplicació, a nivell pràctic, de la teoria d'una àrea de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics usantalgorismes d'informatica. |
Atenció personalitzada |
Reunions personalsd programades amb el professor per proporcionar més ajuda i orientació als estudiants de manera individual |
Descripció |
Els Professors de l'assignatura estaran disponibles en el despatx durant l'horari oficila d'atencial a l'alumnat. No obstant, els estudiants poden concertat entrevistes individuals mitjançant un correu electronic (jaume.giralt @ urv.cat) en hopraris fora de de l'hoprari d'atencio oficial |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució, lliurament i avaluacio d'un conjunt de problemes individuals que es fan a l'aula |
10% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Desenvolupamant, usant un programari adequat, de estudis de simulacio i control de processos |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita individual, centrat sobretot en l'aplicació pràctica dels conceptes introduïts al llarg del curs |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria es durà a terme el dia i hora proramat pel centre. En aquesta sessió es desenvoluparà un exercici curt i la nota obtinguda reemplaçarà la prova individual de la primera convocatoria. A la segona convocatoria es mantindranels altres components de l'avaluació. Durant l'avaluació de les proves, els telèfons mòbils, tablets i altres dispositius que no estiguin autoritzats expressament alectronics per a la prova han d'estar apagats i fora de vista |
Bàsica |
Smith, C.L., Advanced proces Control. Beyond Single loop Control, 2010, John Willey and Sons
King, M, Process Control: A Practical Approach , 2011, John Willey and Sons
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES II/20695106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES I/20695105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|