Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4.2 |
Dirigir i gestionar l'organització del treball i els recursos humans aplicant criteris de seguretat industrial, gestió de la qualitat, prevenció de riscos laborals, sostenibilitat, i gestió mediambiental (P2) |
| A4.5 |
Dirigir i realitzar la verificació, el control d'instal•lacions, processos i productes, així com certificacions, auditories, verificacions, assajos i informes (P5) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats. |
| B1.2 |
Adaptar-se als canvis, essent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. |
| B2.2 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrentar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col.laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidsciplinars, multilingües i multiculturals. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa e innovadora, en contextos multidisciplinars. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i usar la informació de forma eficient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4.2 |
Identifica els perills d'accidents en la indústria química.
Realitza informes d'anàlisis quantitatives de risc i de seguretat industrial.
Identifica les funcions generals i específiques del professional de la prevenció.
Analitza i avalua els riscos d'accidents laborals i la investigació dels mateixos com a mètode preventiu.
| | A4.5 |
Identifica la necessitat de la qualitat en la indústria, així com la seva estructura i ubicació dins de l'organització de l'empresa actual, així com comprèn que són i per a què serveixen els costos de la qualitat.
Aplica les tècniques de planificació avançada de la qualitat per garantir que els processos de fabricació siguin capaços de produir amb la qualitat especificada.
Coneix les diferents tècniques per a la verificació i el procés d'auditoria.
Sap com integrar l'acció preventiva en el conjunt d'activitats de l'empresa i quins principis s'han de seguir per a la seva implantació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs.
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits.
| | B2.2 |
Com a líder d'un equip, és capaç de descriure les tasques i la seqüència temporal de les mateixes suficients per a que l'equip les desenvolupi de forma eficaç.
| | B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d' un projecte integrat o treball de investigació.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Duu a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col.labora activament a la planificació del treball en equip, a la distribució de tasques i terminis requerits.
Te en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
| | B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor.
Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per a resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalúa les seves possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el recolzament necessari d'altres per a aconseguir l' èxit de les seves decisions.
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació.
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció general
|
|
2.-Auditoria i Certificació en Seguretat Industrial |
|
3.- Auditoria i Certificació Ambiental |
|
4.- Auditoria i Certificació en Qualitat |
|
5.- Sistemes Integrats de Gestió |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
2 |
3.5 |
Sessió Magistral |
|
18 |
27 |
45 |
Seminaris |
|
18 |
27 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
A4.2 | A4.5 | B1.1 | B2.2 | B3.1 | B4.1 | |
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del temari en sessió presencial |
Sessió Magistral |
Presentació de temes per part d'experts externs i del professor de l'assignatura. sessions de discussió |
Seminaris |
Resolució individual de casos pràctics, amb assistència del professor en hores presencials |
Atenció personalitzada |
discusió individual a demanda |
Descripció |
A demanda de l'estudiant, en hores de seminari o en entrevista a convenir. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
A4.2 | A4.5 | B1.1 | B2.2 | B3.1 | B4.1 |
|
Resolució de 4 casos pràctics plantejats i resolts individualment. Presentació oral de resultats amb sessió de preguntes |
25% each case |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
UNE-EN ISO 9001:2008
Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008)
UNE-EN ISO 14001:2004/AC:2009. Sistemas de
gestión ambiental. Requisitos con orientación para su uso. (ISO 14001:2004/Cor
1:2009)
OHSAS 18001:2007. Sistemas de gestión de
la seguridad y salud en el Trabajo. Grupo de Proyecto OHSAS. Editorial: AENOR.
ISBN: 978-84-8143-524-5
Sistemes
integrats de gestió (SIG) : qualitat, medi ambient, seguretat i salut laboral /
[coordinat per Joan Castillo, Joan Sansaloni] [Barcelona] : Generalitat de Catalunya, Departament de
Treball i Indústria, CIDEM, 2004 ISBN 8439363885 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|