Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4.1 |
Dirigir i organitzar empreses, així com sistemes de producció i serveis, aplicant coneixements i capacitats d'organització industrial, estratègia comercial, planificació i logística, legislació mercantil i laboral, comptabilitat financera i de costos (P1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals. (G8) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4.1 |
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel • lència organitzacional.
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Defineix els conceptes de visió, missió i valors.
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i explica els comportaments clau per influenciar positivament als grups d'interès externs.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.1 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Introducció al lideratge. |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Els líders, neixen o es fan?
Els líders, marquen realment la diferència? |
Models de lideratge basats en comportaments. |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Model dels autors Kouzes i Posner.
Model de l'autor Gene Klann.
Emotional Competence Inventory.
Model propi.
|
Lideratge basat en talents. |
Invertir en els teus talents.
Maximitzar el teu equip. |
Lideratge i integritat. |
Què entenem per integritat.
Comportaments d'integritat.
El model ACC del comportament.
La por.
La finestra de Johari. |
Lideratge i els principis rectors. |
Conceptes de missió, visió i valors. |
Sistema de gestió de l'organització. |
Estructura organitzativa.
Sistema de gestió de processos. Millora continua.
Sistema de gestió estratègica. Millora dràstica. |
Lideratge i influència. |
Identificació dels grups d'interès externs.
Orientació al client.
Identificació de possibles socis per establir aliances.
Comunicació amb els grups d'interès externs.
Responsabilitat social corporativa. |
Lideratge i impuls per l'excel·lència. |
Millora contínua i innovació. |
Lideratge i apoderament. |
Orientació als resultats.
Concepte d'apoderament.
Direcció per talents.
Com donar reconeixement.
Com donar feedback constructiu.
Com tractar els treballadors problemàtics.
Gestió de conflictes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
27 |
41 |
Treballs |
|
2 |
5 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Treballs |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Descripció |
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari d'atenció que es publicarà oportunament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Documentació
Presentació oral |
20%
20% |
Treballs |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, ${1}itablets${1}i i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|