Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4.4 |
Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmic, energètic o natural, per resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat (P4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals. (G8) |
| B2.2 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius. |
| B5.3 |
Buscar noves oportunitats per a la creació d'empreses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4.4 |
Explica la importància cabdal de la competència 'Resposta al Canvi' en els temps actuals tant per als individus com per a les organitzacions.
Comprèn els fenòmens interns i externs que impulsen el canvi en les organitzacions.
Aplica una metodologia fonamentada de gestió del canvi.
Aconsegueix el compromís amb el canvi de tots els grups d'interès rellevants i implicar-los en la definició i planificació del canvi.
Facilita el desenvolupament dels plans de canvi.
Gestiona la implantació i els riscos del conjunt de programes de canvi.
Gestiona la comunicació amb els grups d'interès en relació amb el canvi.
Identifica i explica els comportaments que demostren les persones altament resilients.
Identifica i explica les etapes de les resistències positiva i negativa als canvis.
Avalua la capacitat de resposta i el grau de confort amb el canvi de les persones a càrrec.
Facilita la transició de les persones a càrrec.
Dissenya un balanç de conseqüències que fomenti l'adopció dels nous comportaments i l'abandonament de què són inefectius.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.1 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo.
| | B2.2 |
Com a líder d'un equip, és capaç de descriure les tasques i la seqüència temporal de les mateixes suficients perquè l'equip les desenvolupi de forma eficaç.
| | B5.3 |
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. |
La transformació del complex penitenciari de Tihar per Kiran Bedi: comportaments de lideratge altament efectius.
Una era de canvis dràstics i imprevisibles.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència. |
Metodologia de gestió del canvi de l’autor John P. Kotter. |
Visió de conjunt.
Establir un sentiment d’urgència.
Construir l’equip impulsor del canvi.
Crear la visió i les estratègies (Pla Estratègic).
Comunicar la visió del canvi.
Fomentar àmpliament l’apoderament: eliminar obstàcles i crear el Pla Anyal (procés de catchball).
Aconseguir victòries ràpides.
Consolidar assoliments: revisions, estandarització en el sistema de gestió dels guanys, i recompensa i reconeixement dels participants en el canvi.
Assegurar els nous enfocs en la cultura de l’organització.
|
Factors humans i socials. |
Reaccions al canvi.
Estratègies per ajudar a reduir l'estrès i l'ansietat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
13 |
22 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball, i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctic a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Descripció |
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari que es publicarà oportunament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen que consisteix en preguntes tipus test i de resposta curta, i en la resolució d'estudis de cas. |
50 |
Proves orals |
|
Presentació oral d'un concepte, cas real, etc. relacionat amb el propòsit de l'assignatura. |
30 |
Altres |
|
Assistència i participació a classe. |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder fer mitja, cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press
|
|
Complementària |
Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LIDERATGE INDUSTRIAL/20695110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|